Videot

Neuroliitto tuottaa videoita MS-taudista ja harvinaisista neurologisista sairauksista, sekä niiden aiheuttamiin elämänmuutoksiin liittyvistä aiheista. Myös osa verkkoluennoista on saatavilla jonkin aikaa tallenteina. Samoin paikallisyhdistyksemme ja yhteistyötahomme tuottavat omia materiaalejaan.

Neuroliiton YouTube-kanava

Liiton YouTube-kanavaa pääset selailemaan klikkaamalla tästä. Huomioithan, että osa videoista on jo muutaman vuoden takaa, joten niiden sisältöä kannattaa tarkastella julkaisuajankohta huomioiden. Alla muutama poiminta uusimmista videoista.

Mikä on MS-tauti

MS-taudin oireet

Neuroliiton Norma-päivystys palvelee maksutta

Sairaan lapsen vanhempien tehtävä on antaa lapselle terve itsetunto (ruotsinkielinen, tekstitys suomeksi)

Muita videoita

Verkkoluentojen tallenteita

Mitä uutta MS-taudista – erityisesti etenevästä taudista. Luento on pidetty 9.10.2017 , luennoitsijana Neurologi Juha Multanen.

Miten neurologi arvioi MS-taudin pahenemisvaiheita. Luento on pidetty 21.9. 2017, luennoitsijana neurologian erikoislääkäri Sakari Simula, Mikkelin keskussairaalasta. Kokemuspuheenvuoron ”MS-taudin pahenemisvaihe sairastavan silmin” pitää yrittäjä Rauno Hokkanen. Katseltavissa 5.11.2017 asti.

Läheisten jaksaminen. Luento on pidettty 27.4.2017, luennoitsijana psykoterapeutti Seppo Kantola. Kesto 64 min.

Eväitä MS-potilaan arkeen: kognitio ja sopeutuminen. Luento on pidetty 22.3.2017, luennoitsijoina Jan-Henry Stenberg, HYKSin Psykiatrian linjajohtaja, erikoispsykologi, kouluttajapsykologi sekä Päivi Hämäläinen, Maskun neurologisen kuntoutuskeskuksen johtaja, neuropsykologian erikoispsykologi, dosentti. Kokemuspuheenvuoron pitää Tiivi Kari.

Tietoiskut

Tietoiskujen sarjan aloittaa toimeentulotuen muutoksista kertova video.  Huomioithan että videoversioissa linkit eivät valitettavasti toimi.

Toimeentulotuen muutos 1.1.2017 alkaen

Pyydämme tietoiskun katsojia antamaan meille palautetta palautelomakkeella. Otamme mielellämme vastaan myös ehdotuksia, mistä aiheista olisi tarpeen tehdä vastaavia tietoiskuja.