Neuroneuvonta

Neuroneuvonta auttaa löytämään vastauksia mm. sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä sosiaaliturvaetuuksiin liittyviin kysymyksiin. Lisäksi apua voi saada erilaisten hakemusten täyttämiseen. Valtakunnalliseen Neuroneuvontaan voit olla yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla. Neuroneuvontaan tulleita kysymyksiä ja vastauksia niihin on koottu myös tänne. Palvelu on maksuton.

Kysymyksiin vastaavat Neuroliiton sosionomit, jotka tarvittaessa ohjaavat kysyjää eteenpäin ottamaan yhteyttä muihin ammattilaisiin, kuten esimerkiksi järjestöjen erityisasiantuntijoiden palveluiden pariin. Neuroliiton, Aivovammaliiton ja Parkinsonliiton tekemän yhteistyön myötä neuvontapalvelu on kaikkien kolmen liiton kohderyhmien käytettävissä.

Neuroneuvonnasta voit siis kysyä neuvoa, mikäli sinulla on

• MS-tauti tai harvinainen neurologinen sairaus
  • Parkinsonin tauti ja liikehäiriösairaus
  • aivovamma
  • olet sairastavan läheinen tai sosiaali- ja terveysalan ammattilainen.

Soita tai lähetä sähköpostia

Neuroliiton sosionomit | p. 040 500 1657 ja p. 040 542 5200 | info@neuroneuvonta.fi

Sosionomin kanssa voi tarvittaessa sopia pääkaupunkiseudulle kotikäynnin, tai varata vastaanottoajan Helsingissä. Tällöin varaa aika numerosta p. 040 088 4667.

Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- ja paikallisverkkomaksu (mpm/pvm). Sairauden hoitoa koskevissa kysymyksissä tulee kääntyä terveydenhuollon ammattilaisten puoleen.