Neuroneuvonta

Vastauksia sosiaaliturvaan, tukitoimiin, työelämään ja hakemuksiin liittyviin kysymyksiin saa valtakunnallisesta Neuroneuvonnasta puhelimitse tai sähköpostilla. Neuroneuvontaan tulleita kysymyksiä ja vastauksia niihin on koottu myös tänne.

Kysymyksiin vastaavat Neuroliiton sosionomit, jotka tarpeen mukaan hyödyntävät myös muiden ammattilaisten asiantuntemusta.

Neuroneuvonnasta voit kysyä kysyä apua mikäli sinulla on

• MS-tauti tai harvinainen neurologinen sairaus
  • Parkinsonin tauti ja liikehäiriösairaus
  • kielellinen erityisvaikeus tai olet sairastanut aivoverenkierron häiriön
  • olet sairastavan läheinen tai sosiaali- ja terveysalan ammattilainen.

Tarvittaessa Neuroneuvonta sopii myös täydentävänä palveluna kotikäyntejä pääkaupunkiseudulle ja vastaanottoaikoja Helsinkiin. Palvelu on maksuton.

Katso video Neuroneuvonnan palveluista.

Neuroneuvonta
ma–pe klo 9–12
info@neuroneuvonta.fi

Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- ja paikallisverkkomaksu (mpm/pvm). Sairauden hoitoa koskevissa kysymyksissä tulee kääntyä terveydenhuollon ammattilaisten puoleen.

Neuroneuvonta tunnettiin aiemmin nimellä Norma-päivystys. Palvelu on sama tuttu, mutta sen kohderyhmää ovat nyt MS-tautia ja harvinaisia neurologisia sairauksia sairastavien lisäksi myös Aivoliiton ja Parkinson-liiton kohderyhmät.

Uusi työhönvalmennuksen malli kehitteillä Varsinais-Suomessa

Neuroliiton, Aivoliiton ja Parkinson-liiton yhteinen Neuroneuvonta kehittää Varsinais-Suomessa uutta mallia, jolla tuetaan erityisesti kognitiivisten haasteiden kanssa kamppailevien työssä pysymistä, työhön palaamista tai työn löytämistä. Tulevaisuudessa mallia on tarkoitus hyödyntää valtakunnallisesti.

Tukitoimia sovelletaan yksilöllisesti sairastavan tilanne ja työtehtävät huomioiden. Mukana keskusteluissa ovat myös työnantaja ja työterveyshuolto. Täältä löydät lisätietoa.

Katso video työhönvalmennuksen palvelusta.

Hanketyöntekijöiden yhteystiedot löydät täältä.