Vertaistukijat

Vertaistukijat ovat vapaaehtoisia, eri-ikäisiä ihmisiä, jotka ovat koulutettuja tehtäväänsä. Tukijat ovat MS-tautia ja harvinaista neurologista sairautta sairastavia henkilöitä tai sairastavien henkilöiden omaisia ja läheisiä. He ovat keskustelukumppaneita, jotka omien kokemustensa perusteella kuuntelevat, myötäelävät ja kannustavat jaksamaan haastavassa elämäntilanteessa. Vertaistukijan kanssa voit keskustella luottamuksellisesti puhelimessa tai sähköpostitse myös nimettömänä. Voit ottaa yhteyttä keneen tahansa eri puolilla Suomea asuvista vertaistukijoista.

Yhteystiedot ja vertaistukijoiden kuvaukset löydät alla olevasta ikäryhmittäin sekä diagnoosiryhmittäin tehdyistä valikoista.

Jos olet itse kiinnostunut toimimaan vertaistukijana, lisää tietoa löydät Yhdistysaktiivin työkalupakista.

MS-vertaistukijat
Elisa Haapaniemi s. 1989

Elisalla on aaltomainen MS-tauti, joka ilmoitteli itsestään ensimmäisiä kertoja vuonna 2011. Hän on työelämässä. Elisan vapaa-aika kuluu puolison sekä koirien ja hevosten parissa puuhaillessa. Elisaan voit olla yhteydessä: p. 045 304 5870 tai elspa@neurotukija.fi

Elisa Härkönen s. 1986