Harvinaisten sairauksien päivä

28.2.2017 vietetään kymmenettä kertaa harvinaisten sairauksien päivää. Kansainvälisenä teemana on tutkimus, mikä muistuttaa harvinaissairauksien tutkimuksen tärkeydestä ja merkityksestä ihmisten elämään, hyvinvointiin ja elämänlaatuun.

Tutkimus auttaa tunnistamaan aiemmin tuntemattomia sairauksia ja lisää ymmärrystä harvinaissairauksista. Se auttaa lääkäreitä oikean diagnoosin määrittelyssä ja antaa harvinaissairaalle tietoa sairaudestaan. Se voi myös johtaa uusien innovatiivisten hoitojen kehittämiseen ja joissakin tapauksissa jopa parannuskeinon löytämiseen.

Neuroliitto on mukana ainakin Harvinaiset-verkoston järjestämissä Harvinaisten sairauksien päivän tapahtumissa, joita tulee olemaan kaikissa yliopistosairaaloiden harvinaisyksiköissä. Lisäksi Harvinaiset-verkosto tukee alueellisessa yhteistyössä järjestettäviä harvinaistapahtumia materiaalipaketeilla ja avustamalla tiedotuksessa sekä markkinoinnissa.

Tapahtumia koko viikko!

Vuonna 2017 harvinaisten sairauksien päivää vietetään peräti viikon ajan! Harvinaiset-verkosto kiertää kaikissa yliopistosairaaloissa, joissa järjestetään yhteiset tiedottavat tapahtumat harvinaisyksiköiden kanssa.

Tervetuloa mukaan tutustumaan harvinaisyksiköiden ja Harvinaiset-verkoston toimintaan!

• 27.2. OYS, Oulu
  • 28.2. HYKS, Helsinki: Meilahden Tornisairaala ja Lastenklinikka