Yhdistysaktiivin työkalupakki

Tästä osiosta löydät esimerkiksi yhdistystoimintaan liittyviä ajankohtaisia asioita, tietoa ja työkaluja. Osa sivuista on yhdistysaktiiveille suunnattuja, salasanasuojattuja sivuja.  Vasemman laidan valikossa on otsikoita, joiden perässä on lukon kuva. Näiden sivujen kohdalla tarvitset käyttäjätunnusta ja salasanaa. Sivu pyytää niitä silloin automaattisesti.

Mikäli sinulla ei ole aiemmin ollut salasanaa Yhdistysaktiivin työkalupakkiin, mutta toimit aktiivisesti omassa yhdistyksessäsi esim.  puheenjohtajana, sihteerinä, ryhmän- tai kerhon  ohjaajana, jäsen-, liikunta- tai keräysvastaavana tai muussa tehtävässä, voit pyytää salasanan klikkaamalla tästä

Liiton tapahtumakalenteri

Moneen tapahtumaan, kuten järjestökoulutuksiin, ilmoittaudutaan Tapun eli tapahtumakalenterin kautta.

Tapahtumakalenterin löydät myös Neuroliiton yhdistyssivujen kautta.

Yhdistysaktiivipalkinnot 2019 on jaettu

Ansioituneita yhdistysaktiiveja palkittiin

Neuroliiton liittohallitus päätti kokouksessaan 19.2.2019 vuosittaisen Yhdistysaktiivipalkinnon saajista. Palkittavia liittohallitukselle esittivät jäsenyhdistykset sekä Neuroliiton järjestösuunnittelijat. Palkintona myönnettiin 200 euron arvoinen S-ketjun lahjakortti.

Neuroliitto on palkinnut ansioituneita yhdistystoimijoita vuodesta 2011 alkaen. Palkinto myönnetään yksittäiselle henkilölle erityisen aktiivisesta toiminnasta liiton jäsenyhdistyksessä tai sen kerhossa. Lisäksi voidaan myöntää ryhmälle osoitettu Ryhmäaktiivisuuspalkinto.

Tänä vuonna palkinnon saivat

• Tuija Aittakallio, vuoden Kerho-aktiivi
  • Elina Sievänen, vuoden Some-aktiivi
  • Marja Juusola, vuoden Vertaistukija
  • Nina Merikanto, vuoden Kokemuskouluttaja
  • Henrik Luokkala, vuoden Liikuntavastaava
  • Tiina Logrén, vuoden Vaikuttaja-aktiivi
  • Auli Gröhn, vuoden Kantava voima
  • Riitta Kinnunen, vuoden Kantava voima
  • Jouko Juvani, vuoden Kantava voima
  • Ryhmäaktiivipalkinnon sai vertaistukiryhmä Ihanat Naiset Lounais-Suomen neuroyhdistyksestä.

Neuroliitto kiittää palkittuja heidän järjestötoiminnalle antamastaan arvokkaasta panoksesta!

Tarjous jäsenkirjeen postitukseen 2019

Maskun neurologinen kuntoutuskeskus tarjoaa vuonna 2019 yhdistyksellenne yhteistyötä jäsenkirjeen postitukseen.

Kuntoutuskeskus kustantaa vuoden aikana yhden jäsenkirjeen postituskulut per yhdistys saadessaan lähettää kirjeen mukana myös kuntoutuskeskuksen tervehdyksen kirjeen/esitteen muodossa.

Lisätiedot: info@neuroliitto.fi

Yhdistysten omat nettisivut

Yhdistysten nettisivujen uudistaminen jatkuu. Uudistukseen kuuluu uuden sivupohjan tekeminen, vanhojen sivujen sisällön siirtäminen uudelle pohjalle ja WordPressin käyttökoulutus. Tukea saa myös sivujen julkaisun jälkeen.

Uusi sivupohja on muokkaajalle looginen ja helpottaa sivujen ylläpitoa. Samalla se on käyttäjälle selkeä ja ilmeeltään Neuroliiton kanssa yhtenäinen.

Jos yhdistyksenne haluaa vaihtaa omalta nettisivupohjalta liiton pohjaan, on kustannus muutokselle 50 € (kertaluonteinen) ja vuosimaksu 180 € tai mainoksilla 150 €.

Jos yhdistyksenne nettisivuilla on ongelmia, ota yhteyttä yhdistyksen omaan nettivastaavaan, joka kysyy tarvittaessa neuvoa Neuroliitosta.

Syksyn 2019 aikana yhdistysten nettisivuasiat siirtyvät uudelle järjestöassistentille. Tällä hetkellä voit ottaa nettisivuasioissa yhteyttä: reetta.taponen@neuroliitto.fi

MS-päivä 2019

Maailman MS-päivää vietettiin helatorstaina 30.5.2019.

MSIF on päättänyt, että jatkossa Maailman MS-päivää vietetään aina 30.5. oli kyseessä mikä viikonpäivä tahansa.