Yhdistysaktiivin työkalupakki

Tästä osiosta löydät yhdistystoimintaan liittyviä ajankohtaisia asioita, tietoa ja työkaluja. Osa sivuista on yhdistysaktiiveille suunnattuja, salasanasuojattuja sivuja. Näiden sivujen kohdalla tarvitset käyttäjätunnusta ja salasanaa. Sivu pyytää niitä silloin automaattisesti. Voit tutustua myös työkalupakin sivukarttaan.

Mikäli sinulla ei ole aiemmin ollut salasanaa Yhdistysaktiivin työkalupakkiin, mutta toimit aktiivisesti omassa yhdistyksessäsi esim. puheenjohtajana, sihteerinä, ryhmän- tai kerhonohjaajana, jäsen-, liikunta- tai keräysvastaavana tai muussa tehtävässä, voit pyytää salasanan Maaria Lillbergiltä.

Liiton tapahtumakalenteri ja ennakkotietoa 2020 tapahtumista

Moneen tapahtumaan, kuten järjestökoulutuksiin, ilmoittaudutaan Tapun eli tapahtumakalenterin kautta.

Ennakkotietoa Neuroliiton koko vuoden 2020 tapahtumista, koulutuksista, verkkoluennoista jne. löydät materiaalipankista. Tiedot ovat ensi vuoden vuosisuunnitelman taulukoita.

Tapahtumakalenterin löydät myös Neuroliiton yhdistyssivujen kautta.

Harvinaisten sairauksien päivä 2020 ja tapahtumat

Harvinaisten sairauksien päivää vietetään ensi vuonna maailmanlaajuisesti karkauspäivänä lauantaina 29.2.2020. Tavoitteena on saada harvinaissairauksille laajaa näkyvyyttä.

Neuroliitto ottaa varaslähdön ja järjestää Harvinaisten sairauksien päivän luentotilaisuuden torstaina 27.2. klo 17 alkaen. Varsinainen luentotilaisuus on Helsingissä ja sen lisäksi järjestämme etäkatsomoita yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa. Luentotilaisuuden teemana ovat uudet eurooppalaiset harvinaissairauksien osaamisverkostot, ERN-verkostot.

Mikäli kiinnostuit yhteistyöstä paikallisen tapahtuman tai etäkatsomon osalta, voit olla yhteydessä harnes-erikoissuunnittelija Kirsi Asulaan, p. 040 753 3055 tai kirsi.asula@neuroliitto.fi.

Harvinaisten sairauksien päivä ja tapahtumat Neuroliiton sivuilla

MS-päivä 2020 ja yhteyshenkilön ilmoittaminen 31.1. mennessä

MSIF on päättänyt, että jatkossa Maailman MS-päivää vietetään aina 30.5., mutta tapahtumia voi järjestää pitkin viikkoa.

Suomessa Neuroliitto järjestää tiistaina 26.5. verkkoluennon, johon kutsutaan mukaan myös yhdistykset! Kohderyhmänä ovat vastasairastuneet sekä muutaman vuoden sisällä diagnoosiin saaneet henkilöt. Tarkoitus on saada heitä alueellisen toiminnan ja palvelujen pariin. Verkkoluennon kanssa samaan aikaan on tarkoitus, että jäsenyhdistykset järjestävät aluekatsomoita, joissa on luennon lisäksi esillä alueellinen tukiverkosto.

MS-päivän toteutusaikataulusta, jota päivitetään suunnittelun edetessä.

Yhdistysten omat nettisivut

Jos yhdistyksenne nettisivuilla on ongelmia, ota yhteyttä yhdistyksen omaan nettivastaavaan, joka kysyy tarvittaessa neuvoa Neuroliitosta.

Neuroliitossa nettisivuvastaavia auttaa järjestöassistentti Sanna Laakso p. 040 133 7056 sanna.laakso@neuroliitto.fi

Yhdistysten nettisivu-uudistukset

Yhdistysten nettisivujen uudistaminen jatkuu. Uudistukseen kuuluu uuden sivupohjan tekeminen, vanhojen sivujen sisällön siirtäminen uudelle pohjalle ja WordPressin käyttökoulutus. Tukea saa myös sivujen julkaisun jälkeen.

Uusi sivupohja on muokkaajalle looginen ja helpottaa sivujen ylläpitoa. Samalla se on käyttäjälle selkeä ja ilmeeltään Neuroliiton kanssa yhtenäinen.

Jos yhdistyksenne haluaa vaihtaa omalta nettisivupohjalta liiton pohjaan, on kustannus muutokselle 50 € (kertaluonteinen) ja vuosimaksu 180 € tai mainoksilla 150 €.

Jos nettisivu-uudistus on vielä aloittamatta, ota yhteyttä sanna.laakso@neuroliitto.fi

Tarjous jäsenkirjeen postitukseen 2020

Maskun neurologinen kuntoutuskeskus tarjoaa vuonna 2020 yhdistyksellenne yhteistyötä jäsenkirjeen postitukseen.

Kuntoutuskeskus tukee taloudellisesti vuoden aikana yhden jäsenkirjeen postitusta per yhdistys saadessaan lähettää kirjeen mukana myös kuntoutuskeskuksen tervehdyksen mainoksen/esitteen muodossa.

Tuki koskee niin paperisia kuin sähköisiä jäsenkirjeitä muodostuen seuraavasti: lähteneiden jäsenkirjeiden määrä (paperiset + sähköiset / ei kuitenkaan yhdistyksen jäsenmäärää ylittäen) x normaalin kirjeen lähetysmaksu (1,60 €).

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä: info@neuroliitto.fi