Yhdistysaktiivin työkalupakki

Tästä osiosta löydät esimerkiksi yhdistystoimintaan liittyviä ajankohtaisia asioita, tietoa ja työkaluja. Osa sivuista on yhdistysaktiiveille suunnattuja, salasanasuojattuja sivuja.

Yhdistysaktiivin työkalupakki korvaa aikaisemman yhdistysnetin. Työkalupakissa on kaikki tarpeelliset ja päivitetyt aineistot, joten yhdistysnettiin ei voi enää kirjautua marraskuun jälkeen.

Tiivistelmä Neuroliiton vaikuttajapaneeliin  osallistuville

Kokeilemme vaikuttajapaneelia marraskuussa tiedon hankintakanavana laadittaessa kannanottoa sosiaali- ja terveydenhuoltoon esitetystä valinnanvapaudesta.  Työskentelytapa on seuraava. Paneeliin ilmoittautuneille on toimitettu valinnanvapauslain yleisesittely, hallituksen esityksen pykäläkohtainen lakiluonnos sekä  yksityiskohtaiset perustelut. Aineiston lähettämisen jälkeen osallistujat saavat sähköisen kyselyn, johon he vastaavat oman asiantuntemuksensa pohjalta.

Jos olet kiinnostunut vaikuttamisesta tai toimit kotikuntasi vammaisneuvoston jäsenä, voit ilmoittautua mukaan paneeliin Neuroliiton internetsivuilta löytyvällä lomakkeella. Edellytyksenä on, että olet Neuroliiton jäsenyhdistyksen jäsen ja sinulla on toimiva sähköpostiosoite. Jäsenyhdistysten puheenjohtajat, sihteerit ja kerhojen tai vastaavien ryhmien ohjaajat ovat saaneet suoran kutsun osallistua vaikuttajapaneeliin.

Tutustu tarkemmin lakiehdotukseen ja tule mukaan paneeliin!

Perehdytysreitit yhdistysten luottamushenkilöille ja vapaaehtoisille

Työkalupakkia täydennetään 1.12.2017 osiolla, joka sisältää kolme erilaista perehdytysreittiä yhdistysten luottamushenkilöille ja vapaaehtoistoimijoille. Kun yhdistyksen kokous valitsee hallitukseensa uusia toimijoita, järjestösuunnittelijat auttavat yhdessä sopien heidän perehdyttämisessään.

Yleistä

Mikäli sinulla ei ole aiemmin ollut salasanaa kyseisiin materiaaleihin/Yhdistysnettiin, mutta toimit aktiivisesti omassa yhdistyksessäsi esim. sihteerinä, kerhon ohjaajana, jäsen-, liikunta- tai keräysvastaavana tai muussa tehtävässä, voit pyytää salasanan yhdistysaktiivin työkalupakkiin klikkaamalla tästä.

HUOM! Jos et löydä etsimääsi, voit vielä turvautua vähän aikaa vanhaan Yhdistysnettiin, jonne pääset vanhoilla tunnuksillasi. Kiitos joustavuudesta!