Yhdistysaktiivin työkalupakki

Tästä osiosta löydät esimerkiksi yhdistystoimintaan liittyviä ajankohtaisia asioita, tietoa ja työkaluja. Osa sivuista on yhdistysaktiiveille suunnattuja, salasanasuojattuja sivuja. Yhdistysaktiivin työkalupakki korvaa aikaisemman yhdistysnetin.

Liiton tapahtumakalenteri

Moneen tapahtumaan, kuten järjestökoulutuksiin, ilmoittaudutaan Tapun eli tapahtumakalenterin kautta.

Tapahtumakalenterin löydät myös Neuroliiton yhdistyssivujen kautta.

Uudista yhdistyksesi nettisivut – loppukiri käynnissä!

Yhdistysten omia nettisivuja on nyt vuoden verran uudistettu Neuroliiton uuteen sivupohjaan. Sivujen uudistus on tarkoitus viedä loppuun ennen vuodenvaihdetta, joten nyt kannattaa tarttua tilaisuuteen, kun apua ja tukea on tarjolla!

Nettisivuprojektia jatkaa järjestöassistentti Anna Jalonen. Jos yhdistyksellä ei ole juuri nyt aikaa suorittaa kokonaisuudistusta, voidaan nyt tehdä vain vanhojen sivujen sisällön siirtäminen uudelle pohjalle ja WordPressin käyttökoulutus. Näin pohjatyö on valmiina, kun yhdistyksellä on aikaa perehtyä sisällön uudistamiseen.

Uusi sivupohja on muokkaajalle looginen ja helpottaa sivujen ylläpitoa. Samalla se on käyttäjälle selkeä ja ilmeeltään Neuroliiton kanssa yhtenäinen. Sivut voimme suunnitella ja toteuttaa yhdessä, ja koulutamme yhdistyksestä toimijoita sivujen päivittämiseen. Tukea saa myös sivujen julkaisun jälkeen! Erityisesti Neuroliiton vanhalla pohjalla olevat sivut halutaan mukaan uudistukseen, mutta myös muilta sivupohjilta voi siirtyä yhtenäiselle pohjalle.

Jos yhdistykselläsi on käytössä Neuroliiton vanha sivupohja, ei vaihdoksesta synny yhdistykselle lisäkustannuksia. Lisäksi etuna voi saada 30 € alennusta vuosimaksuun, jos sivustolle haluaa Neuroliiton hallinnoiman mainonnan.

Jos haluaa vaihtaa omasta pohjasta liiton pohjaan, on kustannus muutokselle 50 € (kertaluonteinen) ja vuosimaksu 180 € (tai mainoksilla 150 €) vuodessa.

Ota pian yhteyttä!

Anna Jalonen
anna.jalonen@neuroliitto.fi

Maailman MS-päivän 2018 yhteenveto

Maailman MS-päivää vietettiin 30.5.2018 jo kymmenettä kertaa. Teemapäivä huomioitiin 77 maassa, joissa järjestettiin yli 400 tapahtumaa. Päivän kansainvälinen teema oli tutkimus, joka otettiin soveltaen käyttöön myös Suomessa.

Neuroliiton kampanjan tavoitteena oli nostaa yleistä tietoisuutta MS-taudista ja sen hoitamattomuuden kustannuksista, sekä tätä kautta tuoda esiin MS-taudin tutkimuksen tärkeyttä. Tämän vuoden kampanjassa keskityttiin MS-taudin esiintuomiseen yleisimpänä työikäisiä invalidisoivana neurologisena sairautena. Kansainvälisen kampanjan slogan oli #bringinguscloser, joka Suomessa kääntyi muotoon #voitetaanMSyhdessä. Kampanjailmeenä oli viime vuoden MS-päivänä lanseerattu Kiss Goodbye to MS.

MS-yhdistykset ja kerhot järjestivät yhteensä 24 yleisötapahtumaa 22 paikkakunnalla. Tapahtumissa jaettiin tietoa, flyereita sekä esitettiin kampanjavideota. Kahden tapahtuman yhteydessä järjestettiin yleisöluento.

Myös Maskun neurologisessa kuntoutuskeskuksessa sekä Palvelutalo Merenpisarassa, Palvelutalo Pihapihlajassa ja Palvelutalo Satakielessä vietettiin Maailman MS-päivää kuntoutujien ja asukkaiden kesken.

Tutustu MS-päivän 2018 raporttiin ja tiivistelmään materiaalipankissa.

Tukea jäsenkirjeen postitukseen 2018

Työkalupakkiin kirjautuminen

Osa sivuista on yhdistysaktiiveille suunnattuja, salasanasuojattuja sivuja.

Mikäli sinulla ei ole aiemmin ollut salasanaa Yhdistysaktiivin työkalupakkiin, mutta toimit aktiivisesti omassa yhdistyksessäsi esim. sihteerinä, kerhon ohjaajana, jäsen-, liikunta- tai keräysvastaavana tai muussa tehtävässä, voit pyytää salasanan klikkaamalla tästä