Yhdistysaktiivin työkalupakki

Tästä osiosta löydät esimerkiksi yhdistystoimintaan liittyviä ajankohtaisia asioita, tietoa ja työkaluja. Osa sivuista on yhdistysaktiiveille suunnattuja, salasanasuojattuja sivuja. Sivuvalikossa on otsikoita, joiden perässä on lukon kuva. Näiden sivujen kohdalla tarvitset käyttäjätunnusta ja salasanaa. Sivu pyytää niitä silloin automaattisesti.

Mikäli sinulla ei ole aiemmin ollut salasanaa Yhdistysaktiivin työkalupakkiin, mutta toimit aktiivisesti omassa yhdistyksessäsi esim. puheenjohtajana, sihteerinä, ryhmän- tai kerhonohjaajana, jäsen-, liikunta- tai keräysvastaavana tai muussa tehtävässä, voit pyytää salasanan klikkaamalla tästä

Tutustu työkalupakin sivukarttaan.

Liiton tapahtumakalenteri

Moneen tapahtumaan, kuten järjestökoulutuksiin, ilmoittaudutaan Tapun eli tapahtumakalenterin kautta.

Tapahtumakalenterin löydät myös Neuroliiton yhdistyssivujen kautta.

Tarjous jäsenkirjeen postitukseen 2019-2020

Maskun neurologinen kuntoutuskeskus tarjoaa vuosina 2019–2020 yhdistyksellenne yhteistyötä jäsenkirjeen postitukseen.

Kuntoutuskeskus kustantaa vuoden aikana yhden jäsenkirjeen postituskulut per yhdistys saadessaan lähettää kirjeen mukana myös kuntoutuskeskuksen tervehdyksen kirjeen/esitteen muodossa.

Tuki onnistuu myös, mikäli yhdistyksenne lähettää vain sähköisiä jäsenkirjeitä. Tällöin kuntoutuskeskus toimittaa teille sähköisen liitteen ja korvaus muodostuu seuraavasti: yhdistyksen jäsenmäärä x normaalin kirjeen lähetysmaksu.

Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä: info@neuroliitto.fi

Yhdistysten omat nettisivut

Jos yhdistyksenne nettisivuilla on ongelmia, ota yhteyttä yhdistyksen omaan nettivastaavaan, joka kysyy tarvittaessa neuvoa Neuroliitosta.

Neuroliitossa nettisivuvastaavia auttaa järjestöassistentti Sanna Laakso sanna.laakso@neuroliitto.fi

Yhdistysten nettisivu-uudistukset

Yhdistysten nettisivujen uudistaminen jatkuu. Uudistukseen kuuluu uuden sivupohjan tekeminen, vanhojen sivujen sisällön siirtäminen uudelle pohjalle ja WordPressin käyttökoulutus. Tukea saa myös sivujen julkaisun jälkeen.

Uusi sivupohja on muokkaajalle looginen ja helpottaa sivujen ylläpitoa. Samalla se on käyttäjälle selkeä ja ilmeeltään Neuroliiton kanssa yhtenäinen.

Jos yhdistyksenne haluaa vaihtaa omalta nettisivupohjalta liiton pohjaan, on kustannus muutokselle 50 € (kertaluonteinen) ja vuosimaksu 180 € tai mainoksilla 150 €.

Jos nettisivu-uudistus on vielä aloittamatta, ota yhteyttä sanna.laakso@neuroliitto.fi

MS-päivä 2020

Maailman MS-päivää vietetään lauantaina 30.5.2020.

MSIF on päättänyt, että jatkossa Maailman MS-päivää vietetään aina 30.5. oli kyseessä mikä viikonpäivä tahansa. Vuonna 2020 MS-päivä ajoittuu helluntaipäivää edeltäväksi päiväksi.

Harvinaisten sairauksien päivä 29.2.2020

Harvinaisten sairauksien päivää vietetään ensi vuonna maailmanlaajuisesti karkauspäivänä lauantaina 29.2.2020. Tavoitteena on saada harvinaissairauksille laajaa näkyvyyttä.

Neuroliitto ottaa varaslähdön ja järjestää Harvinaisten sairauksien päivän luentotilaisuuden torstaina 27.2. klo 17 alkaen. Varsinainen luentotilaisuus on Helsingissä ja sen lisäksi järjestämme etäkatsomoja yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa. Luentotilaisuuden teemana ovat uudet eurooppalaiset harvinaissairauksien osaamisverkostot, ERN-verkostot.

Mikäli kiinnostuit yhteistyöstä paikallisen tapahtuman tai etäkatsomon osalta, voit olla yhteydessä harnes-erikoissuunnittelija Kirsi Asulaan, p. 040 753 3055 tai kirsi.asula@neuroliitto.fi.