Maailman MS-päivä

Maailman MS-päivää vietetään helatorstaina 30.5.

Tänä vuonna MS-päivän teemana on näkymätön MS. Kampanjoinnin tavoitteena on lisätä tietoisuutta MS-taudin näkymättömistä oireista sekä sairauden usein piiloon jäävästä vaikutuksesta elämän laatuun. Tavoitteena on myös lisätä tietoisuutta MS-taudista ylipäätään.

Paikallisyhdistykset järjestävät tapahtumia ja tempauksia MS-päivään liittyen eri puolilla Suomea. Tapahtumapaikkakuntia ovat Hämeenlinna, Hyrynsalmi, Joensuu, Kajaani, Kemi, Kouvola, Kuhmo, Kuopio, Lahti, Mikkeli, Pori, Porvoo, Raisio, Rauma, Riihimäki, Rovaniemi, Seinäjoki, Tampere, Turku ja Vaasa.

Katso siis, mikä tapahtuma on lähinnä sinua ja piipahda paikalle!

MS-tauti on keskushermoston eli aivojen ja selkäytimen sairaus.

Mikä on Kiss Goodbye to MS?

Kiss Goodbye to MS -kampanjan periaatteena on rohkaista ihmisiä tekemään omia keräyshaasteitaan. Keräyshaasteen voi tehdä yksityishenkilö, kaveriporukka tai yritys. Suomessa kampanja on käynnissä ympäri vuoden ja siihen voi osallistua kukin omalla tavallaan, joten jos et halua asettaa keräyshaastetta, voit tukea muiden tekemiä haasteita tai kertoa kampanjasta ystävillesi – sinä päätät! Tutustu kampanjaan ja tule mukaan osoitteessa kissgoodbyetoms.fi

Vad är Kiss Goodbye to MS?

Kiss Goodbye to MS är en kampanj som uppmuntrar människor att starta egna insamlingar. Insamlingar kan startas av enskilda personer, kompisgäng eller företag. I Finland pågår kampanjen året om och alla kan delta på sitt eget sätt. Om du inte vill starta en egen insamling kan du bidra till andras insamlingar eller berätta om kampanjen för dina vänner – du väljer fritt. Läs mer om kampanjen på kissgoodbyetoms.fi.