Maailman MS-päivä

Maailman MS-päivää vietetään vuosittain toukokuun viimeisenä keskiviikkona yli 60 maassa. Tänä vuonna juhlistamme päivää keskiviikkona 31.5. Kiss Goodbye to MS-hengessä eli Australiasta tuttu Kiss Goodbye to MS -kampanja rantautuu Suomeen!

MS-taudista tietoa levittävä ja MS-tutkimukseen varoja keräävä kampanja lähti käyntiin Australiasta vuonna 2012, ja tänä vuonna iloinen kampanjailme nähdään jo 12 maassa. Suomessa kampanja lanseerataan virallisesti toukokuussa Maailman MS-päivänä.

Kiss Goodbye to MS -kampanjan periaatteena on rohkaista ihmisiä tekemään omia keräyshaasteitaan. Kuka tahansa – esimerkiksi juuri sinä – voit perustaa kampanjasivustolle oman keräysprofiilinsa. Keräyshaasteen voi tehdä yksityishenkilö, kaveriporukka tai yritys. Ihmiset voivat toteuttaa sivuston kautta esimerkiksi merkkipäiväkeräyksiä, tilittää myyjäisten tuloja tai heittäytyä luoviksi: Tee päätös karkki-tai tupakkalakosta ja lahjoita säästyneet rahat MS-taudin tutkimukseen. Pyydä ystäviäsi kannustamaan sinua lahjoituksin.

Suomessa kampanja on käynnissä ympäri vuoden ja siihen voi osallistua kukin omalla tavallaan, joten jos et halua asettaa keräyshaastetta, voit tukea muiden tekemiä haasteita tai kertoa kampanjasta ystävillesi – sinä päätät!

Tutustu kampanjaan ja tule mukaan osoitteessa https://kissgoodbyetoms.fi/

Tule mukaan tapahtumiin!

Paikallisyhdistykset järjestävät Maailman MS-päivänä erilaisia tempauksia. Luvassa on pyörätuolitanssia, estettömyysratoja, luentoja, karkkeja, tietoiskuja… Tapahtuma-aikataulu lisätään toukokuussa, pysy kuulolla!