Lajit

Tutustu itseesi. Minkälaista liikuntaa haluaisit harrastaa? Yksin tai yhdessä? Tekniikkaa vai hikeä? Mieti, mikä laji vetää sinua puoleensa.

Kokeile! Onko lähelläsi mahdollisuutta kokeilla lajeja? Alkaako paikkakunnallasi kurssi? Entä Neuroliiton paikallisyhdistyksen omat liikuntavuorot?

Ota selvää vaihtoehdoista! Kysy asuinkuntasi liikuntatoimelta, yhdistyksesi liikuntavastaavalta tai Neuroliiton liikunnan erikoissuunnittelijalta. Myös netistä, esimerkiksi kunnan, yhdistyksen ja liiton sivuilta tai sosiaalisesta mediasta voit löytää itsellesi sopivia vaihtoehtoja.

Liikunta voi tuntua aluksi epämukavalta – hikoilet, hengästyt ja lihakset saattavat kipeytyä. Rasitus saattaa lisätä oireita, mikä on kuitenkin ohimenevää. Lisää rasitusta pikkuhiljaa ja pian liikunta alkaa tuntua mukavalta!

Me Neuroliitossa lähdemme siitä, että mikään laji ei ole mahdoton. Luovuudella, yhteistyöllä ja soveltamisella moni yllättäväkin laji onnistuu. Lätkää voi pelata myös kelkassa istuen, purjehtiminen ja melonta sopivat monelle, keilailu ja boccia ovat suosikkilajeja, ratsastus ja vesiliikunta ovat terapeuttisia liikuntamuotoja ja geokätköily on ihan kaikille sopiva harrastus.

Parhailaan tekeillä on lajioppaiden sarja. Oppaat tulevan antamaan vinkkejä eri lajien ohjaajille ja harrastajille. Ensimmäiset oppaat julkaistaan näillä sivuilla kevällä 2017, pysy kuulolla.