Hankkeet

Narikka – vapaaehtoistoiminnan kehittäminen (2018–2020)

Narikka-hankkeessa kehitetään yhdistysten vapaaehtoistoimintaa STEAn avustuksella. Neuroliiton jäsenyhdistykset ovat tervetulleita mukaan työhön omien resurssiensa mukaan. Hanketyöhön sitoutuneet kumppaniyhdistykset ovat nimenneet edustajansa ohjausryhmään, joka kokoontuu sekä työpajoihin että verkkotapaamisiin.

Lue lisää Narikka-hankkeesta täältä

Neuroneuvomo (2017–2020)

Neuroneuvomo-hankkeessa kehitetään työelämävalmennusta Varsinais-Suomessa MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastaville, Parkinsonin tautia tai muuta liikehäiriösairautta sairastaville sekä aivovamman saaneille. Hanke tarjoaa myös valtakunnallista työelämäneuvontaa Parkinsonliiton ja Aivovammaliiton kohderyhmille. Hanke on Neuroliiton, Parkinsonliiton ja Aivovammaliiton yhteinen, ja sitä hallinnoi Neuroliitto.

Lue lisää Neuroneuvomo-hankkeesta täältä.

MukSut (2019–2021)

MukSut – Lasten MS-tauti tunnetuksi Suomessa -hanke pyrkii parantamaan MS-tautiin sairastuneiden lasten ja nuorten asemaa Suomessa. Lapsille ja heidän läheisilleen rakennetaan hankkeen aikana mahdollisuuksia vertaistukeen ja verkostoitumiseen. Lisäksi hankkeen kohderyhminä ovat MS-lasten ja -nuorten opettajat, kouluterveydenhuolto sekä muut henkilöt, jotka työskentelevät eteneviä neurologisia sairauksia sairastavien lasten ja nuorten kanssa.

Lue lisää MukSut-hankkeesta täältä