Erikoissuunnittelijat

Erikoissuunnittelijoiden yhteystiedot löydät täältä.

Kirsi Asula

Erikoissuunnittelija, Harnes

Tekstiä Kirsiltä

Riitta Samstén

Erikoissuunnittelija, Liikunta

Tekstiä Riitalta

Marju Teinikivi

Erikoissuunnittelija, Työllisyyspalvelut

Työllisyyspalvelujen erikoissuunnittelija vastaa työllisyyden edistämiseen liittyvistä järjestöpalveluista. Keskeisin palvelu on sairastuneille annettava ohjaus ja neuvonta liittyen työssä jatkamiseen tai työn hankkimiseen. Erikoissuunnittelijan asiantuntemus on käytettävissä myös videoneuvottelun välityksellä valtakunnallisesti esim. työterveysneuvotteluissa tai TE-toimiston palavereissa.

Erikoissuunnittelija kiertää alueilla pitämässä Pärjätään töissä –teemailtoja, joiden tarkoituksena on koota työelämässä olevia sairastuneita yhteen vaihtamaan ajatuksia työelämästä tai muita työelämään liittyviä tilaisuuksia. Yhdistykset voivat myös itse kutsua erikoissuunnittelijaa puhumaan työelämän kysymyksistä. Erikoissuunnittelija auttaa myös mielellään yhdistyksiä kehittämään omaa työllisyyden edistämiseen liittyvää toimintaa ja luomaan paikallisia verkostoja työllisyysasioissa.

Erikoissuunnittelija seuraa työelämässä olevia muutoksia, kerää ajankohtaista tietoa ja tuottaa materiaalia työllisyyskysymyksistä mm. Avain-lehteen, Neuroliiton nettisivuille ja Facebookiin. Lisäksi hän osallistuu valtakunnalliseen oikeuksienvalvontatyöhön sekä muuhun yhteistyöhön, kuten järjestöjen yhteisiin hankkeisiin, vammaisten ja osatyökykyisten työllisyyden edistämiseksi Suomessa.