Neuroneuvonta

Neuroneuvonta auttaa löytämään vastauksia mm. sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä sosiaaliturvaetuuksiin liittyviin kysymyksiin. Lisäksi apua voi saada erilaisten hakemusten täyttämiseen. Valtakunnalliseen Neuroneuvontaan voit olla yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla. Neuroneuvontaan tulleita kysymyksiä ja vastauksia niihin on koottu myös tänne. Palvelu on maksuton.

Kysymyksiin vastaavat Neuroliiton sosiaalialan ammattilaiset, jotka tarvittaessa ohjaavat kysyjää eteenpäin ottamaan yhteyttä muihin ammattilaisiin, kuten esimerkiksi järjestöjen erityisasiantuntijoiden palveluiden pariin. Neuroliiton, Parkinsonliiton ja Aivovammaliiton tekemän yhteistyön myötä neuvontapalvelu on kaikkien kolmen liiton kohderyhmien käytettävissä.

Neuroneuvonnasta voit siis kysyä neuvoa, mikäli sinulla on

• MS-tauti tai harvinainen neurologinen sairaus
  • Parkinsonin tauti ja liikehäiriösairaus
  • aivovamma
  • olet sairastavan tai vammautuneen läheinen tai sosiaali- ja terveysalan ammattilainen.

Soita tai lähetä sähköpostia

Neuroneuvonnan työntekijät | p. 040 542 5200 | info@neuroneuvonta.fi

Neuroneuvonnan työntekijän kanssa voi tarvittaessa sopia pääkaupunkiseudulle kotikäynnin, tai varata vastaanottoajan Helsingissä. Tällöin varaa aika numerosta p. 040 088 4667. Vastaanotto on Neuropiste Helsingin toimitiloissa.

Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- ja paikallisverkkomaksu (mpm/pvm). Sairauden hoitoa koskevissa kysymyksissä tulee kääntyä hoidosta vastaavan lääkärin tai hoitajan puoleen.

Etsitkö tietoa Varsinais-Suomen työelämävalmennuksesta tai valtakunnallisesta työelämäneuvonnasta Parkinsonliiton ja Aivovammaliiton kohderyhmille? Lue lisää täältä.