Neuroneuvonta

Neuroneuvonnan palveluasiantuntijat auttavat sosiaali- ja terveyspalveluihin sekä sosiaaliturvaetuuksiin liittyvissä kysymyksissä. Lisäksi apua saa erilaisten hakemusten täyttämiseen. Työelämäasiantuntijat tarjoavat yksilöllistä neuvontaa työllistymisen, opiskelun tai työssä jatkamisen tukikeinoista.

Ole yhteydessä Neuroneuvontaan, jos sinulla on:

• MS-tauti
  • harvinainen neurologinen sairaus, kuten Chiarin tyyppi 1, immuunivälitteinen polyradikuloneuropatia, mitokondriotaudit, neurosarkoidoosi, perinnöllinen spastinen parapareesi, spinoserebellaarinen ataksia tai syringomyelia
  • Parkinsonin tauti tai muu liikehäiriösairaus, kuten essentiaalinen vapina tai dystonia
  • Aivovamma

Voit myös ottaa yhteyttä, jos olet sairastavan tai vammautuneen läheinen tai sosiaali- ja terveysalan ammattilainen.

Huom. Sairauden hoitoa koskevissa kysymyksissä tulee kääntyä hoidosta vastaavan lääkärin tai hoitajan puoleen.

Kysy sosiaali- ja terveyspalveluista sekä sosiaaliturvaetuuksista

Kysy työllistymisen, opiskelun tai työssä jatkamisen tukikeinoista

Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- ja paikallisverkkomaksu (mpm/pvm). Kysymyksiin vastaavat Neuroliiton sosiaalialan ammattilaiset. Tarvittaessa kysyjä ohjataan muiden ammattilaisten kuten järjestöjen erityisasiantuntijoiden tai viranomaisten palveluiden pariin.

Neuroneuvonta-palvelu on tarkoitettu Neuroliiton, Liikehäiriösairauksien liiton ja Aivovammaliiton kohderyhmille. Palvelun tuottaa Neuroliitto.