facebook pixel

Neuroliiton ja Suomen MS-säätiön Arpajaiset käynnistyvät – tarkkaile postiasi

4.9.2023
Kategoriat: Uutinen
Neuroliiton ja Suomen MS-säätiön arpajaiset 2023–2024. Hinta 6 euroa.

Neuroliiton ja Suomen MS-säätiön yhteiset arpajaiset käynnistyvät syyskuun alussa. Neuroliiton varainhankinnan asiakkaille arpajaiskirje lähetetään suoraan kotiin. Arpoja voi ostaa myös verkosta. Arpojen myynti alkaa 4.9.2023 ja päättyy 3.3.2024.

Arpajaisten tuotto käytetään MS-tautia ja harvinaista neurologista sairautta sairastavien sekä heidän läheistensä hyväksi. Voittoina on mm. S-ryhmän 1 000 euron lahjakortteja, hotelliyöpyminen kahdelle, kodin käyttötavaraa, taidetta ja uniikkeja koruja. Ostamalla arpoja tuet tärkeää työtä ja voit voittaa iloisen yllätyksen myös itsellesi.

Diagnoosin saaneita on enemmän kuin koskaan ennen

MS-taudin ja harvinaisen neurologisen sairauden diagnoosin saaneita on Suomessa enemmän kuin koskaan ennen. MS-tautia sairastaa noin 12 000 suomalaista, ja Neuroliiton kohderyhmiin kuuluvia harvinaisen neurologisen sairauden diagnoosin saaneita on noin 6 000. He ovat aikuisia ja lapsia, joilla kaikilla on elinikäisenä kumppanina parantumaton ja useimmiten myös etenevä sairaus.

Sairastuneet kertovat toistuvasti, miten ensiarvoisen tärkeää on luotettavan tiedon saaminen sairaudesta, sen hoidosta ja tutkimuksesta. Elämäntilanteiden muuttuessa tietoa kaivataan lisäksi esimerkiksi erilaisista yhteiskunnan tukimuodoista, opiskelun ja työn joustomahdollisuuksista tai harrastuksen sopeuttamisesta muuttuneeseen toimintakykyyn. Myös muiden vertaiskokemukset koetaan hyvin tärkeiksi.

Arpajaistuotoilla tuetaan Neuroliiton ja MS-säätiön työtä

Neuroliitto tuo tiedon sairastuneen ja tämän läheisten ulottuville mm. nettisivuillaan ja sosiaalisessa mediassa, julkaisujen ja luentojen muodossa, tarjoamalla maksutonta neuvontaa sekä kouluttamalla vastuullisia vertaistukijoita. Suomen MS-säätiö luo osaltaan elintärkeitä edellytyksiä uuden tiedon löytymiselle jakaen vuosittain apurahoja tutkijoille, joiden tutkimuskohteena ovat MS-tauti tai harvinaiset neurologiset sairaudet. Arpajaisten tuotolla tuetaan tätä työtä.

Osallistumisohjeet

Arpajaiskirje arpanippuineen on lähetetty suoraan kotiin Neuroliiton varainhankinnan asiakkaille. Osallistumisohjeet löytyvät arpojen mukana tulleesta kirjeestä.

Arpoja voi ostaa myös netistä osoitteesta www.onlinearpa.net. Palveluun rekisteröidytään luomalla käyttäjätunnukset.

Lisätiedot

Arpajaisiin liittyvät kyselyt: Tavara-arpa ry, p. 09 436 6320 tai sähköpostilla palaute@tavara-arpa.fi

Luvan saaja ja arpajaisten järjestäjä: Neuroliitto ry sekä Suomen MS-säätiö sr. Käytännön toimeenpanija: Tavara-arpa ry. Arpajaiset järjestetään Poliisihallituksen 15.5.2023 myöntämällä luvalla RA/2023/600.