Anna hetki onnea ja tule lipasvahdiksi pieni ele -vaalikeräykseen!

8.12.2023
Kategoriat: Uutinen

Tuhannet vapaaehtoiset kerääntyvät jälleen hyvän tekemisen lähettiläinä keräyspaikoille, kun pieni ele -vaalikeräys kerää lahjoituksia kotimaan vammaisille ja pitkäaikaissairaille presidentinvaalien äänestyspaikoilla 17.–23.1. ja 28.1.2024 sekä mahdollisella toisella kierroksella 31.1.–6.2. ja 11.2.2024.

Vapaaehtoisten lipasvahtien avulla lahjoitusten apu menee perille ympäri Suomen käytännön tasolla paikallisyhdistysten avulla. Vapaaehtoiseksi voit ilmoittautua omaan yhdistykseesi jäsenen mobiilipalvelun kautta. Jos tarvitset ohjeita sen käyttöönottoon, löydät ne täältä: neuroliitto.fi/mobiilipalvelu.

Lipasvahdit ovat suomalaisille näkyvin osa keräystä. Heidän avullaan keräys on jo 117 vuotta toiminut perinne, jonka äänestäjä kohtaa äänestyspaikalla. Lahjoituksilla saadaan vammaisille ja pitkäaikaissairaille muun muassa kuntoutusta, apuvälineitä, edunvalvontaa, vertaistukiryhmiä ja virkistystoimintaa.

Kutsumme sinut mukaan

Vapaaehtoisena tervehdit lahjoittajia ja olet ensimmäinen, joka antaa heille kiitoksen lahjoituksesta. Keräys on siitä erilainen, että emme pyydä lahjoituksia, vaan vahdimme vain keräyslipasta. Vapaaehtoisemme ovat kokeneet tehtävän mukavaksi, ja tulevat mielellään uudestaan mukaan. Keräyslippaasta huolehtiessa voi samalla kutoa vaikka sukkaa!

Neuroliitto ry on mukana pienessä eleessä.