Juhlavuoden webinaarit

Juhlavuoden webinaarien teemoina ovat olleet mm. neurologisten harvinaissairauksien lääkehoidot, palvelutalossa asuvan hyvä arki ja tukeminen sekä MS-tautia sairastavat työelämässä. Myös nuorten sairastavien oma Kytkentä-tapahtuma järjestettiin juhlavuonna verkon välityksellä. Juhlavuoden viimeinen webinaari järjestettiin tammikuussa 2022.

Menneet tapahtumat

25.1.2022 webinaari: Vaikuttava moniammatillinen kuntoutus

Moniammatillinen laitoskuntoutus on tutkitusti vaikuttavaa. Webinaarissa kuulimme, mihin vaikuttavuus perustuu ja millaisia tuloksia voidaan saada aikaan niin ammattilaisen kuin kuntoutujan näkökulmista. Sote-uudistus ja rahoitusmallin muutokset tulevat muuttamaan moniammatillisen laitoskuntoutuksen kenttää voimakkaasti. Webinaarin päättävässä paneelissa keskusteltiin siitä, onko laitoskuntoutuksella vielä sijaa uudessa sote-maailmassa. Tapahtuman tallenne ei ole enää katsottavissa.

24.–26.9.2021 virtuaalitapahtuma: Kytkentä 2021

Virtuaalitapahtuma nuorille sairastaville ja heidän läheisilleen. Tapahtuman tallenne ei ole katsottavissa.

25.5.2021 webinaari: MS-tauti ja työelämä

Verkkoluento MS-tautia sairastaville, heidän läheisilleen ja muille kiinnostuneille. Webinaarissa puhuttiin sairaan hyvän työn elementeistä, aivoista työelämässä sekä MS-tautia sairastavista työelämässä. Tapahtuman tallenne ei ole enää katsottavissa.

22.4.2021 webinaari: Palvelutaloasukkaan hyvä arki

Webinaari oli suunnattu sosiaali- ja vammaispalvelujen ammattilaisille sekä terveydenhuoltoalan opiskelijoille. Webinaarissa puhuttiin asumispalveluiden tulevaisuuden haasteista palveluntuottajan näkökulmasta, RAI-järjestelmän tuomista hyödyistä asiakkaalle ja palveluiden laatuun sekä apuvälineiden uudistetuista luovutusperusteista. Paneelikeskustelun teemana oli hyvän ja tasa-arvoisen arjen mahdollistaminen asumispalveluissa. Tapahtuman tallenne ei ole enää katsottavissa.

25.2.2021 Harvinaisten sairauksien luentotilaisuus

Harvinaisten sairauksien päivän luentotilaisuus järjestettiin Neuroliiton ja Parkinsonliiton yhteistyönä. Teemana olivat neurologisten harvinaissairauksien lääkehoidot ja kansallinen tautirekisteri. Tapahtumasta ei ole katsottavissa tallennetta.