Liity omaisjäseneksi

Omaisjäsenen edutNeuroliiton palvelut läheiselleKysyttävää jäsenasioista?Muuttuivatko tietosi?

Sairaus koskettaa myös läheistä ja vaikuttaa arkeen sekä ihmissuhteisiin. Jos olet sairastavan puoliso, vanhempi, lapsi, sisarus tai hyvä ystävä, voit liittyä omaisjäseneksi. Lukuisat jäsenyhdistykset ryhmineen takaavat sen, että vertaisia sekä erilaisia vapaa-ajan aktiviteetteja löytyy laajalta alueelta ympäri Suomea. Jäsenenä sinulla on mahdollisuus vaikuttaa omaan, muiden läheisten ja sairastavien arkeen sekä hyvinvointiin.

Liity jäseneksi tästä!

Kun jäsenhakemuksesi on käsitelty yhdistyksessä, saat kotiisi tietopaketin ja uuden jäsenen lahjan.

Jäsenmaksu omaisjäsenelle

Jäseneksi liitytään Neuroliiton jäsenyhdistykseen. Omaisjäsenten jäsenmaksu on vuodessa 10–30 € yhdistyksen koosta riippuen. Jäsenmaksut löydät yhdistysten nettisivuilta.

Edut omaisjäsenelle

• Uuden jäsenen lahja – Vuonna 2023 uudet jäsenet saavat Neuroliiton unimaskin.
  • Tietopaketti uudelle jäsenelle – Paketissa on uusin Avain-lehti ja tietoa sekä Neuroliiton palveluista että jäsenyhdistyksestäsi.
  • Vertaisseuraa lähelläsi – Yhdistyksen jäsenenä voit osallistua alueellasi järjestäviin tapahtumiin ja vertaisryhmiin.
  • Avain – Neurologinen aikakauslehti: Saat painetun lehden kotiin 6 krt vuodessa, ja jäsennumerollasi pääset lukemaan avainlehti.fi-portaalin sisältöä 24/7.
  • Alennukset yhteistyökumppaneilta – Alennukset tarjoavat virkistystä ja apua arkeen. Edut vaihtelevat vuosittain. Tästä pääset näkemään tämän vuoden alennukset.
  • Jäsenenä olet mukana vaikuttamassa – Voit olla aktiivina luottamustoimissa sekä vapaaehtoistoiminnassa ja osallistua toiminnan kehittämiseen. Voit myös saada äänesi kuulumaan esimerkiksi vaikuttajapaneelissa tai kyselyihin vastaamalla. Jäsenyys on myös kannanotto sairastavien ja läheisten oikeuksien tukemisen puolesta.

Klikkaamalla pääset liittymään jäseneksi neuroyhteisöön.

Neuroliiton palvelut läheisille

Neuroliitto tarjoaa monia palveluita läheisille

Harvinaissairaat ja heidän läheisensä ovat osa neuroyhteisöä

Neuroliiton toiminnan piiriin kuuluu tietyt harvinaiset neurologiset sairaudet.

Jos sinua mietityttää, mihin yhdistykseen sinun kannattaa liittyä jäseneksi, ota yhteyttä harvinaissairauksien erikoissuunnittelija Kirsi Asulaan: kirsi.asula@neuroliitto.fi, p. 040 753 3055.

Ohjauksen lähtökohtana on sairastavan oma etu. Harvinaista sairautta sairastavan kannattaa liittyä juuri siihen yhdistykseen, jossa vertaistukea, tietoa ja tapahtumia olisi parhaiten tarjolla.

Esimerkkejä Neuroliiton kohderyhmään kuuluvista neurologisista sairauksista näet diagnoosisivuilta.

Jäsenen mobiilipalvelu

Jäsenen mobiilipalvelun kautta saat oman jäsenkorttisi mukaan kännykkään.

Mobiilipalvelussa voit päivittää myös omat tietosi (sähköpostiosoite ja puhelinnumero).

Palveluun kirjaudutaan jäsennumerolla tai sähköpostiosoitteella osoitteessa oma.neuroliitto.fi.

Muuttuivatko tietosi?

Jäsenen mobiilipalvelussa voit päivittää sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi.

Osoitetietojen muutokset saamme suoraan Postilta, kun olet tehnyt sinne osoitteenmuutosilmoituksen.

Jos haluat tehdä muutoksia jäsenyyteesi tai Avain-lehden tilaukseen, voit ilmoittaa ne muutoslomakkeella.

Jäsennumerosi

Jäsennumerollasi pääset lukemaan avainlehti.fi-portaalin sisältöä ja kirjautumaan jäsenen mobiilipalveluun.

Jäsennumerosi löydät jäsenmaksulaskusta, jäsenkortista sekä painetun Avain-lehden takakannen osoitekentästä.

Jos sinulla on ongelmia jäsennumeron kanssa, ole yhteydessä: jasenasiat@neuroliitto.fi.

Kysyttävää jäsenasioista?

Askarruttaako jokin jäsenasioissa? – Ota yhteyttä!

Jos sinulla on kysyttävää jäsenasioista, laita sähköpostia osoitteeseen: jasenasiat@neuroliitto.fi

Tutustu eri jäsenlajeihin

Neuroyhteisöön voi liittyä myös potilasjäseneksi tai kannatusjäseneksi. Tutustu jäsenlajeihin Liity jäseneksi -sivulla.