Tule vapaaehtoiseksi

Haluatko auttaa MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastavia sekä heidän läheisiään? Neuroyhteisössä on erilaisia vapaaehtoistehtäviä, joita esitellään tällä sivulla. Kaikkiin näihin tehtäviin ei juuri tällä hetkellä ole tarvetta rekrytoida uusia tekijöitä, mutta nyt tarvitaan erityisesti pieni ele -keräyksen lipasvahteja ja vapaaehtoisia jäsenyhdistyksiin!

Vapaaehtoiseksi jäsenyhdistykseen

Jäsenyhdistystemme toimintaa pyöritetään pitkälti vapaaehtoisvoimin. Mukaan voi lähteä kuka tahansa innokas tekijä!

Neuroliiton vaikuttajapaneeli

Oletko kiinnostunut vaikuttamaan yhteiskunnallisiin asioihin pitkäaikaissairaiden ja vammaisten henkilöiden hyväksi? Osallistu toimintaan liittymällä vaikuttajapaneeliin.

Koulutetut vertaistukijat

Vertaistukija on keskustelukumppani, joka omien kokemustensa perusteella kuuntelee ja myötäelää tuettavan elämäntilanteessa.

Yhdistyksen kokemustoimijat

Kokemustoimija laajentaa eri alojen ammattilaisten ja opiskelijoiden käytännön tietämystä tuomalla asiakkaan näkökulmaa käsiteltävään asiaan.

Tuettujen lomien vertaisohjaajat

Vertaisohjaaja on lomalaisten kuuntelijana, tsemppaajana ja vertaistuen antajana. Hän toimii lomalaisten yhteyshenkilönä lomajakson ajan.

Neuroliiton somelähettiläät

Somelähettiläs vie eteenpäin järjestön teemoja omissa somekanavissaan omilla tavoillaan ja omalla äänellään. Hän voi tuottaa sisältöä myös liiton viestintäkanaviin.