Narikka-hanke

Yhdistysten vapaaehtoistoiminnan kehittämiseen liittyvä STEAn rahoittama Narikka-hanke pyörähti toden teolla käyntiin 22.3. Helsingissä seitsemän neuroyhdistyksen voimin. Mukaan tällä hetkellä sitoutuneiden yhdistysten edustajat merkitsivät tulevia askelmerkkejä jatkotyölle. Narikka-hanke toteutuu vuosien 2018–2020 aikana.

Narikka-hankkeen etenemistä ja työskentelyä voivat kaikki seurata jatkossa täältä  Yhdistysaktiivin työkalupakin Narikka-hankeosiosta. Tämä merkitsee käytännössä sitä, että kaikki yhdessä tehty työ on käytettävissä vapaasti yhdistyksien kehittämistyössä. Kaikki Neuroliiton jäsenyhdistykset voivat tulla työhön mukaan oman aikataulunsa ja resurssiensa mukaan.

Ohjausryhmän työskentelyyn sitoutuneet yhdistysten edustajat kokoontuvat sekä työpajoissa että verkkotapaamisissa.  Helsingissä   järjestetään 5.-6.10. kaikille  yhdistyksille avoin työpaja, joten siellä on mahdollisuus tutustua Narikka-hankkeeseen lähemmin. Maksuton työpaja on suunnattu yhdistysten vapaaehtoistoiminnan kehittämisestä kiinnostuneille.  Osallistujia voi tulla 2 hlöä / jäsenyhdistys  Työpajassa saa tilannekatsauksen hankkeen tavoitteisiin ja toimintaan. Kehittämiskumppaneina toimivat yhdistykset esittelevät suunnitelmiaan ja toteutuksiaan. Lisäksi kerätään ideoita vapaaehtoisrekisterin sisältöön ja käyttöön, sekä hahmotellaan vapaaehtoisten polkua perehdytyksestä toimintaan. Tapahtuman tarkemmat tiedot löydät tapahtumakalenterista.

Tämä sivu täyttyy ja päivittyy sitä mukaan, kun Narikka-hanke etenee.

Narikka-hankkeen työpajojen ja kokousten muistiot löydät täältä.