Maailman MS-päivän 2020 toteutusaikataulu

Maailman MS-päivää vietetään vuosittain 30.5. Kansainvälisenä teemana oli vuonna 2020 #Connections. Suomessa MS-päivää vietettiin teemalla #TarvitsemmeToisiamme. MS-päivän kampanjassa muistutettiin, ettei kenenkään kannata jäädä sairautensa kanssa yksin, vaan erilaisia tukiverkkoja tarvitaan!

Sydämellinen kiitos hienosta Maailman MS-päivästä! Tästä pääset näkemään kootusti, mitä MS-päivässä tehtiin ja saavutettiin tänä vuonna: Maailman MS-päivän 2020 raportti (8 latausta)

Miten pärjään sairauden kanssa -verkkoluentoa seurasi helteestä huolimatta sadat ihmiset. Luennon ja sen tallenteen katsoi yhteensä yli 700 ihmistä. Verkkoluennon jälkeen keskustelu kävi vilkkaana vertaistukijoiden kanssa Facebook-ryhmässä. Myös työelämäasiat innostivat chattaamaan työelämäasiantuntijan johdolla. Etätreffejä pidettiin kymmenellä eri alueella ja uusia ihmisiä saatiin hienosti mukaan.

Teidän avullanne MS-päivä ja MS-tauti näkyi myös paikallismedioissa sekä kuului radiossa. Voimme varmasti todeta, että tietoisuus järjestöstä sekä järjestön toiminnasta kasvoi mm. näiden toimenpiteiden myötä!

Reetta Taponen, tiedottaja
reetta.taponen@neuroliitto.fi