Vuoden 2020 kulttuuriapurahojen ja liikunnan sponsorituen saajat valittu

13.3.2020

Neuroliiton kulttuuriapurahat ja liikunnan sponsorituet on jaettu vuodelle 2020. Molemmat tukimuodot on tarkoitettu Neuroliiton jäsenyhdistysten MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastaville potilasjäsenille.

Kulttuuriapurahan saajat 2020

1. Meri-Tuuli Metsola, taidenäyttelyn järjestämiseen
  2. Maija Puranen, kuvataiteen tekemiseen ja kuvataidenäyttelyn järjestämiseen
  3. Maarit Siltamäki, kuvataiteen tekemiseen ja kuvataidenäyttelyn järjestämiseen
  4. Marja-Terttu Soppela, omakustannekirjan kulujen kattamiseen

Kulttuuriapuraha on tarkoitettu edistämään taidetta tai muuta kulttuuritekoa, jolla jollain tavoin ilmennetään vammaisuuden tai pitkäaikaissairauden kokemusta tai vaikutuksia, ja jolla on tällä perusteella yleisempää merkitystä vammaisten ja pitkäaikaissairaiden ihmisten kannalta. Hakemukset käy läpi järjestötoiminnan neuvottelukunta, joka tekee tuen saajista esityksen Neuroliiton hallitukselle. Tukea jaettiin yhteensä 2 500 euroa.

Liikunnan sponsorituen saajat 2020

Liikunnan sponsoritukea voivat hakea Neuroliiton jäsenyhdistysten potilasjäsenet, jotka kilpailevat kansallisella tai kansainvälisellä tasolla. Tuen saajat edustavat monipuolista lajikirjoa: ratsastusta, curlingia, bocciaa, tuolikuulaa ja -kiekkoa, petanqueta, golfia, jääkiekkoa, fitnessiä, keilailua ja roller derbyä. Tukea jaettiin yhteensä 2 500 euroa.

1. Katja Karjalainen, ratsastus
  2. Ritva Lampinen, curling
  3. Jorma Naroma, boccia
  4. Riikka Niemi, tuolikuula ja -kiekko
  5. Eila Nummila, petanque
  6. Maija Puranen, golf
  7. Annina Rajahuhta, jääkiekko
  8. Erika Ruokamo, fitness
  9. Senni Savikurki, keilailu
  10. Tuija Sinisalo, boccia
  11. Nina Suni, roller derby

Sponsoritukea myönnetään tavoitteelliseen harjoitteluun. Hakemukset käy läpi liikunnan neuvottelukunta, joka tekee tuen saajista esityksen Neuroliiton hallitukselle. Lue lisää liikunnan sponsorituen sivulta.