Vaikuta tulevaisuuden Kanta-palveluihin vastaamalla kyselyyn

16.11.2018
Kategoriat: Uutinen,Vaikuttaminen

Sosiaali- ja terveysministeriön tiedote 16.11.2018

Sosiaali- ja terveysministeriö (STM) on avannut kansalaiskyselyn Kanta-palvelujen kehittämisestä. Kysely on osa laajempaa työtä, jonka tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten Kanta-palveluja pitäisi jatkossa kehittää.

Kanta-palvelut löytyvät kanta.fi-sivuilta. Niitä ovat esimerkiksi Omakanta, jota käytetään omien tietojen katseluun sekä reseptin uudistamispyyntöjen ja tahdonilmausten tekemiseen. Kanta-palveluihin kuuluu myös kansallinen, keskitetty sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastiedon arkisto. Sen avulla sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöt voivat tällä hetkellä käyttää hoidossa tarvittavia potilastietoja sekä välittää erilaisia pyyntöjä, todistuksia ja lomakkeita. Sosiaalipalvelujen asiakastietojen tallentaminen Kanta-palveluihin on käynnissä.

Kaikki nykyiset Kanta-palvelut luetellaan Kanta.fi-sivuilla: Mitä Kanta-palvelut ovat?

Jokainen voi nyt kertoa kokemuksiaan Kanta-palveluista sekä esittää tarpeita ja ideoita Kanta-palvelujen kehittämiseksi. Sähköinen kysely on auki 1.1.2019 asti. Kyselyyn voi vastata suomeksi ja ruotsiksi. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti eikä yksittäistä vastaajaa ole mahdollista tunnistaa.

Vastaa kyselyyn tästä linkistä

Lisätietoja

erityisasiantuntija Riikka Vuokko, STM, p. 029 516 3600, etunimi.sukunimi@stm.fi
Mia Toivanen, Owal Group, p. 040 566 7536, etunimi@owalgroup.com

Lue lisää Kanta-palvelujen kehittämisestä

Logo