Vaali aivojasi Aivoviikolla – runsaasti tapahtumia ympäri Suomea!

9.3.2018

Viikolla 11 (12.–18.3.2018) vietetään kansainvälistä Aivoviikkoa. Suomessa Neurologisten vammaisjärjestöjen (NV) Aivoviikon teemana on Vaali aivojasi.

NV-järjestöt muistuttavat Aivoviikon tapahtumissa ympäri Suomen, että aivoterveydestä huolehtiminen kannattaa aina: nuorena ja vanhana, terveenä ja sairastuneena. Kun aivojen terveyttä vaalii kaiken ikää, on riski sairastua moniin neurologisiin sairauksiin pienempi. Aivojen suojaaminen myös vähentää riskiä saada vammoja, joiden seuraukset voivat olla pitkäkestoisia tai jopa pysyviä. Aivoista huolehtiminen tukee toimintakykyä ja voi hidastaa sen heikkenemistä myös heillä, joilla jo on joku neurologinen sairaus tai vamma.
Neurologiset vammaisjärjestöt järjestävät Aivoviikolla monenlaisia tapahtumia, kuten Aivohoitoloita. Tietoa tapahtumista löydät täältä.

Yhteensä NV-verkoston edustamat neurologiset sairaus- ja vammaryhmät koskettavat suoraan yli 1 500 000 henkilöä Suomessa. Neurologiset sairaudet ja vammat ovat arkipäivää myös sairaiden ja vammautuneiden läheisille ja monien eri alojen ammattihenkilöille, eli lähes jokaiselle suomalaiselle.

Aivoviikon sivuille täältä.