Tule pieni ele -lipaskerääjäksi

16.11.2021
Pieni ele -keräyslippaat

Haluatko tukea paikkakuntasi yhdistystoimintaa?

Tuhannet vapaaehtoiset kerääntyvät jälleen hyvän tekemisen lähettiläinä keräyspaikoille, kun pieni ele kerää lahjoituksia vammaisille ja pitkäaikaissairaille aluevaalien äänestyspaikoilla tammikuussa 2022. Vapaaehtoisten avulla lahjoitusten apu menee perille ympäri Suomen käytännön tasolla.

Vapaaehtoiset ovat suomalaisille näkyvin osa keräystä. Heidän avullaan keräys on jo 115 vuotta toiminut perinne, jonka äänestäjä kohtaa äänestyspaikalla. Lahjoituksilla saadaan vammaisille ja pitkäaikaissairaille muun muassa kuntoutusta, apuvälineitä, edunvalvontaa, vertaistukiryhmiä ja virkistystoimintaa.

Kutsumme sinut mukaan

Vapaaehtoisena tervehdit lahjoittajia ja olet ensimmäinen, joka antaa heille kiitoksen lahjoituksesta. Keräys on siitä erilainen, että lipaskerääjät eivät pyydä lahjoituksia, vaan vahtivat vain keräyslipasta. Keräyksessä mukana olleet vapaaehtoiset ovat kokeneet tehtävän mukavaksi ja tulevat mielellään uudestaan mukaan. Keräyslippaasta huolehtiessa voi samalla kutoa vaikka sukkaa!

Ilmoittaudu mukaan osoitteessa pieniele.fi/lipaskeraajaksi tai soita pienen eleen numeroon 0400 887 114.

Neuroliitto on mukana pienessä eleessä.