Norma-päivystys

Vastauksia sosiaaliturvaan, terveyspalveluihin, tukitoimiin ja hakemuksiin liittyviin kysymyksiin saa Neuroliiton valtakunnallisesta Norma-päivystyksestä puhelinnumerosta 040 528 7888. Päivystys auttaa kaikkina arkipäivinä eli maanantaista perjantaihin klo 9–12. Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- ja paikallisverkkomaksu (mpm/pvm)

Kysymyksiä voi lähettää myös sähköpostilla osoitteeseen norma@neuroliitto.fi. Vastaus lähetetään kysyjän sähköpostiin.

Kysymyksiin vastaavat Neuroliiton sosionomit, jotka tarpeen mukaan hyödyntävät myös liiton muiden ammattilaisten asiantuntemusta. Norma-päivystyksestä voivat kysyä apua MS-tautia ja harvinaista neurologista sairautta sairastavien ja heidän läheistensä lisäksi myös Parkinsonin tautia ja liikehäiriösairauksia sairastavat ja heidän läheisensä*. Palvelu on maksuton. Sairauden hoitoa koskevissa kysymyksissä tulee kääntyä terveydenhuollon ammattilaisten puoleen.

Norma-neuvonta ja Hakemusapu-Aulis logo

*Suomen Parkinson-liiton sopimuksen mukaisesti.