Liikunnan sponsorituki

Neuroliitto myöntää sponsoritukea MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastavien jäsentensä lajiharjoittelun tukemiseen.

Liikunnan sponsoritukea ei jaeta vuonna 2021.

Sponsoritukea voivat hakea Neuroliiton jäsenyhdistysten potilasjäsenet, jotka kilpailevat kansallisella tai kansainvälisellä tasolla. Tuki myönnetään tavoitteelliseen valmentautumiseen kansainvälisiin edustustehtäviin. SM-tason kilpailuihin tukea saa, jos osallistuu kisoihin vuoden aikana. Tuki jaetaan osallistumisen jälkeen.

Sponsorituki myönnetään urheilijan (ei seuran) varsinaisista harjoitus- ja kilpailukuluista syntyneitä tositteita vastaan. Hakijan on myös annettava selvitys tuen käytöstä Neuroliitolle. Jos sponsorituen hakija rikkoo ohjeistusta tai tarkoituksellisesti ilmoittaa tietojaan virheellisesti, myönnetty tuki peritään kokonaisuudessaan takaisin.

Hakemukset käy läpi liikunnan neuvottelukunta, joka tekee tuen saajista esityksen Neuroliiton hallitukselle. Liikunnan sponsoritukea on jaettu vuodesta 2008 asti.

Liikunnan sponsorituen saajat 2020

Vuoden 2020 tuen saajat edustavat monipuolista lajikirjoa: ratsastusta, curlingia, bocciaa, tuolikuulaa ja -kiekkoa, petanqueta, golfia, jääkiekkoa, fitnessiä, keilailua ja roller derbyä. Tukea jaettiin yhteensä 2 500 euroa.

1. Katja Karjalainen, ratsastus
  2. Ritva Lampinen, curling