Liikunnan sponsorituki

Neuroliitto myöntää sponsoritukea MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastavien jäsentensä lajiharjoittelun tukemiseen.

Sponsoritukea voivat hakea Neuroliiton jäsenyhdistysten potilasjäsenet, jotka kilpailevat kansallisella tai kansainvälisellä tasolla. Tuki myönnetään tavoitteelliseen valmentautumiseen kansainvälisiin edustustehtäviin. SM-tason kilpailuihin tukea saa, jos osallistuu kisoihin vuoden 2019 aikana. Tuki jaetaan osallistumisen jälkeen.

Sponsorituki myönnetään urheilijan (ei seuran) varsinaisista harjoitus- ja kilpailukuluista syntyneitä tositteita vastaan. Hakijan on myös annettava selvitys tuen käytöstä Neuroliitolle. Jos sponsorituen hakija rikkoo ohjeistusta tai tarkoituksellisesti ilmoittaa tietojaan virheellisesti, myönnetty tuki peritään kokonaisuudessaan takaisin.

Hakemukset käy läpi liikunnan neuvottelukunta, joka tekee tuen saajista esityksen Neuroliiton hallitukselle. Liikunnan sponsoritukea on jaettu vuodesta 2008 asti.

Liikunnan sponsorituen saajat vuonna 2019:

• Jääkiekko: Annina Rajahuhta
• Keilailu: Senni Savikurki