Liikunnan sponsorituki

Neuroliitto myöntää sponsoritukea MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastavien jäsentensä lajiharjoittelun tukemiseen.

Sponsoritukea voivat hakea Neuroliiton jäsenyhdistysten potilasjäsenet, jotka kilpailevat kansallisella tai kansainvälisellä tasolla. Tuki myönnetään tavoitteelliseen valmentautumiseen kansainvälisiin edustustehtäviin. SM-tason kilpailuihin tukea saa, jos osallistuu kisoihin vuoden 2020 aikana. Tuki jaetaan osallistumisen jälkeen.

Sponsorituki myönnetään urheilijan (ei seuran) varsinaisista harjoitus- ja kilpailukuluista syntyneitä tositteita vastaan. Hakijan on myös annettava selvitys tuen käytöstä Neuroliitolle. Jos sponsorituen hakija rikkoo ohjeistusta tai tarkoituksellisesti ilmoittaa tietojaan virheellisesti, myönnetty tuki peritään kokonaisuudessaan takaisin.

Hakemukset käy läpi liikunnan neuvottelukunta, joka tekee tuen saajista esityksen Neuroliiton hallitukselle. Vuoden 2020 liikunnan sponsorituen haku päättyi pe 31.1. klo 14.

Liikunnan sponsoritukea on jaettu vuodesta 2008 asti.

liikunnan erikoissuunnittelija Riitta Samstén,
riitta.samsten@neuroliitto.fi tai p. 0400 828 536