Geokätköilyprojekti

Neuroliitto ja Novartis toteuttivat yhteistyössä vuonna 2016 NeuroGeo-projektin, joka haastoi sairastavia ja heidän läheisiään geokätköilyn pariin. Geokätköilyssä yhdistyy monipuolisesti luonnossa liikkuminen ja pulmien ratkaisu. Aiheen tiimoilta perustettiin Facebookiin myös NeuroGeo Finland -ryhmä.

Yhdistyksissä on koulutettuja kätköilijöitä

Yhdistyksiin koulutettiin osaajia, jotka tarvittaessa opastavat geokätköilyn saloihin. Yhdistykset ovat myös luoneet omia kätköjään muiden innokkaiden etsittäviksi. Kysy asiasta rohkeasti suoraan yhdistyksestäsi. Yhdistysten yhteystiedot löydät täältä.

Koulutuksessa ovat käyneet seuraavien yhdistysten edustajat:

Etelä-Pohjanmaan neuroyhdistys
Etelä-Savon neuroyhdistys
Helsingin-ja Uudenmaan neuroyhdistys
Kainuun neuroyhdistys
Kanta-Hämeen neuroyhdistys
Keski-Suomen neuroyhdistys
Lapin neuroyhdistys
Lounais-Suomen neuroyhdistys
Länsi-Pohjan neuroyhdistys
Neuro-Porvoo
Oulun Seudun neuroyhdistys
Pirkanmaan neuroyhdistys
Pohjois-Karjalan neuroyhdistys
Pohjois-Pohjanmaan neuroyhdistys
Rauman Seudun MS-yhdistys
Satakunnan neuroyhdistys
Vaasanseudun neuroyhdistys

Harrastajien kokemuksia

• ”Tämä on ihan mahtavaa. Etäisesti tiesin lajista jotain, mutten ollut ennen tätä koskaan kokeillut. Nyt en malttaisi lopettaa! Eilisiltana meni puoli kymmeneen yhtä kätköä etsiessä”
  • ”Parasta geokätköilyssä on juuri se, että se sopii kaikille. Jollei halua lähteä maastoon, kätköjä löytyy myös kaupungista”
  • ”Tämä tuo tavalliseen ulkoiluun uuden ulottuvuuden. Nälkä kasvaa, sillä kätkön löytämisestä seuraa ihan mahtava voittajafiilis.”