Suunnannäyttäjä – Neuroliiton tavoiteohjelma vuosille 2021–2023

6.10.2020

Syyskuun kokouksessaan Neuroliiton liittokokous hyväksyi uuden tavoiteohjelman vuosille 2021–2023.

Tavoiteohjelma viitoittaa Neuroliiton lähivuosien toimintaa. Ohjelmaan kirjatut tavoitteet luovat pohjaa eri toimintojen tarkemmille vuosisuunnitelmille, ja pohjaa on luotu myös tavoiteohjelman valmisteluvaiheen keskusteluissa.

– Tavoiteohjelmaan on tiivistetty Neuroliiton toiminta-ajatus, toisin sanoen työmme perimmäinen tarkoitus. Ohjelmassa avataan, millä tavoin pyrimme tuon tarkoituksen täyttämään. Ja tavoitetila on asetettu korkealle! Parhaiten se kiteytyy heti ensimmäisellä sivulla: haluamme olla kohderyhmällemme luotettavin tiedon välittäjä, arvostetuin ja asiantuntevin palveluntuottaja, sekä lisäksi korvaamaton ihmisten yhdistäjänä, kuvailee Neuroliiton toimitusjohtaja Helena Ylikylä-Leiva.

Ohjelma määrittää myös omia erityisiä tavoitteita, keinoja ja mittareita niin järjestötoiminnalle, kuntoutuspalveluille kuin asumispalveluillekin. Tutustu tavoiteohjelmaan tästä.

Tavoiteohjelman valmistelu käynnistyi vuoden 2019 alussa, ja sitä ovat olleet työstämässä eri vaiheissa henkilöstön lisäksi liittohallitus, liittovaltuusto ja eri neuvottelukunnat. Uusi ohjelmakierros käynnistyy viimeistään vuoden 2022 alussa, silloin on taas aika alkaa miettiä seuraavaa kolmivuotiskautta.

Neuroliitto on 25 jäsenyhdistyksen sekä n. 10 000 MS-tautia tai neurologista harvinaissairautta sairastavan ja heidän läheisensä neuroyhteisö. Palveluitamme ovat 50 vuoden kokemuksella mm. neuvonta-, kuntoutus- ja asumispalvelut.