Soveltavaa pyöräilyä Saariston rengastiellä ja tapahtuma Nauvossa 27.6.

19.6.2018

Kolmipäiväisellä erityisryhmien pyöräretkellä kuljetaan Saariston rengasreitillä Kustavista Nauvoon. Matkalle on lähdössä yli kymmenen henkilöä muun muassa noja-, käsi- ja tandempyörillä. Retkue lähtee Kustavista maanantaina 25.6. ja saapuu Nauvoon keskiviikkona 27.6. Pyöräilyä kertyy yhteensä 50 kilometriä ja reitin varrella on viisi lauttamatkaa. Retken tarkoituksena on rohkaista ihmisiä liikunnan pariin liikuntakyvystä huolimatta. Samalla huomioidaan reittiä ja palveluita esteettömän matkailun näkökulmasta.

Tapahtuma Nauvon torilla ke 27.6. klo 14–17

Pyöräilyn jälkeen järjestetään Nauvossa kaikille avoin ja maksuton tapahtuma, jossa voi kokeilla erilaisia pyöriä (mm. noja-, käsi- ja tandempolkupyöriä). Tarjolla on myös tietoa pyöräilyn ja kevyiden sähköajoneuvojen liikenneturvallisuudesta, sääntövisaa ja taitoajorata.

Tapahtumassa on Neuroliiton lisäksi mukana Suomen Vammaisurheilu ja -liikunta VAU ry / Soveltavan liikunnan apuvälinetoiminta SOLIA, Liikenneturva, Paraisten kaupunki, Antin Pyörä ja Roberts Berrie.

Tervetuloa mukaan tapahtumaan!

Lisätiedot
Neuroliitto, erikoissuunnittelija Riitta Samstén, p. 0400 828 536, riitta.samsten@neuroliitto.fi
SOLIA, Jukka Parviainen, p. 045 677 0516, jukka.parviainen@vammaisurheilu.fi