Onnenarpajaiset käynnistyvät – tarkkaile postiasi!

30.8.2019

Kuva OnnenarvastaNeuroliiton ja Suomen MS-säätiön yhteiset Onnenarpajaiset käynnistyvät syyskuun alussa. Arpajaiskirjeet lähetetään Neuroliiton varainhankinnan asiakkaille syyskuun alussa sekä jaetaan lokakuun Avain-lehden välissä.

Voittoina on mm. Aurinkomatkojen lahjakortti, laadukkaita matkailu- ja retkeilyvarusteita, kodin käyttötavaraa, taidetta ja uniikkeja koruja. Ostamalla arpoja tuet tärkeää työtä ja voit voittaa iloisen yllätyksen myös itsellesi!

Diagnoosin saaneita on enemmän kuin koskaan ennen

MS-taudin ja harvinaisen neurologisen sairauden diagnoosin saaneita on Suomessa enemmän kuin koskaan ennen. MS-tautia sairastaa noin 10 000 suomalaista, ja Neuroliiton kohderyhmiin kuuluviin harvinaisen neurologisen sairauden diagnoosin saaneita on noin 6 000. He ovat aikuisia ja lapsia, joilla kaikilla on elinikäisenä kumppanina parantumaton ja useimmiten myös etenevä sairaus.

Sairastuneet kertovat toistuvasti, miten ensiarvoisen tärkeää on luotettavan tiedon saaminen sairaudesta, sen hoidosta ja tutkimuksesta. Elämäntilanteiden muuttuessa tietoa kaivataan lisäksi esimerkiksi erilaisista yhteiskunnan tukimuodoista, opiskelun ja työn joustomahdollisuuksista tai harrastuksen sopeuttamisesta muuttuneeseen toimintakykyyn. Myös muiden vertaiskokemukset koetaan hyvin tärkeiksi.

Arpajaistuotoilla tuetaan Neuroliiton ja MS-säätiön työtä

Neuroliitto tuo tiedon sairastuneen ja tämän läheisten ulottuville mm. nettisivuillaan ja sosiaalisessa mediassa, julkaisujen ja luentojen muodossa, tarjoamalla maksutonta neuvontaa sekä kouluttamalla vastuullisia vertaistukijoita. Suomen MS-säätiö luo osaltaan elintärkeitä edellytyksiä uuden tiedon löytymiselle jakaen vuosittain apurahoja tutkijoille, joiden tutkimuskohteena ovat MS-tauti tai harvinaiset neurologiset sairaudet. Arpajaisten tuotolla tuetaan tätä työtä.

Ole mukana auttamassa, ostamalla arpoja voit voittaa iloisen yllätyksen myös itsellesi. Osallistumisohjeet löydät arpojen mukana tulleesta kirjeestä.

Arpajaiskyselyt

Tavara-arpa ry, p. 09 436 6320, www.onlinearpa.net/palaute