Tule mukaan Neuroliiton juhlavuoteen!

Vuonna 1971 perustettu Neuroliitto on ollut sairastavien ja heidän läheistensä tukena jo 50 vuotta. Toiminnan keskiössä on ollut luotettavan tiedon ja asiantuntevien neuvonta-, kuntoutus- ja asumispalvelujen tarjoaminen sekä sairastavien äänitorvena toimiminen. Tätä työtä jatkamme aktiivisesti myös tästä eteenpäin. Juhlavuonna 2021 juhlitaan tiedon merkeissä, muun muassa erilaisten webinaarien, podcastien ja verkkosisältöjen parissa. Tältä sivulta saat kootusti lisätietoa juhlavuoden tapahtumista sekä löydät oikopolkuja luotettavan tiedon pariin. Tervetuloa mukaan!

Juhlavuoden webinaarit

Teemoina mm. neurologisten harvinaissairauksien lääkehoidot, palvelutalossa asuvan toimintakyvyn tukeminen, MS-tautia sairastavat työelämässä sekä kuntoutuspalvelujen tulevaisuus. Myös nuorten omaan Kytkentä-tapahtumaan voi osallistua verkon välityksellä.

Juhlavuosi Avaimessa

Avaimessa sukelletaan Neuroliiton historian merkkipaaluihin silminnäkijän näkökulmasta. Lisäksi Avaimen blogissa peilataan näkymää tämän päivän ja tulevaisuuden neuroyhteisöön. Juhlavuoden artikkelit ovat vapaasti luettavissa osoitteessa avainlehti.fi

Juhlavuoden Podcast-sarja

Juhlavuonna Neuroliitto tarjoaa seuraa lepohetkeen tai lenkille podcast-sarjan muodossa. Podcasteissa sairastavat ja läheiset keskustelevat ajankohtaisista teemoista. Podcastit julkaistaan syksyllä!

Mukana juhlavuodessa

Juhlavuottamme ovat mukana tukemassa Bristol Myers Squibb, Merck ja Novartis.

Tietoa kuntoutuksesta

Tiedätkö sinä, mitä laitoskuntoutus on ja mitä siihen sisältyy? Neuroliiton Maskun neurologisen kuntoutuskeskuksen johtaja Päivi Hämäläinen kertoo videollamme myös, millaisia tavoitteita laitoskuntoutuksella on ja kenelle se sopii erityisen hyvin.

Katso video YouTubessa

Muista Neuroliiton erilaiset oppaat!

Olemme julkaisseet erilaisia oppaita mm. MS-taudista ja harnes-diagnooseista, oireista ja niiden kanssa pärjäämisestä, työelämästä ja opiskelusta. Oppaat ovat maksutta ladattavissa verkkokaupassamme.

Tutustu oppaisiin

Tieto ja tuki -valikosta apua askarruttaviin asioihin

Nettisivujemme Tieto ja tuki -valikon sivuilta löydät tietoa MS-taudista ja monista harvinaissairauksista, elämästä sairauden kanssa sekä tuesta ja neuvonnasta. Valikosta löydät myös usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen.

Vastausten äärelle tästä

Lisää tapahtumia sinulle tai läheisellesi tapahtumakalenterissa

Järjestämme jokaisena vuonna lukuisia erilaisia verkkoluentoja, tapahtumia ja tietoiskuja. Kaikki tapahtumat löydät tapahtumakalenteristamme täältä.

Tapahtumakalenteriin tästä