Tule mukaan Neuroliiton juhlavuoteen!

Vuonna 1971 perustettu Neuroliitto on ollut sairastavien ja heidän läheistensä tukena jo 50 vuotta. Toiminnan keskiössä on ollut luotettavan tiedon ja asiantuntevien neuvonta-, kuntoutus- ja asumispalvelujen tarjoaminen sekä sairastavien äänitorvena toimiminen. Tätä työtä jatkamme aktiivisesti myös tästä eteenpäin. Juhlavuonna 2021 juhlitaan tiedon merkeissä, muun muassa erilaisten webinaarien, podcastien ja verkkosisältöjen parissa. Tältä sivulta saat kootusti lisätietoa juhlavuoden tapahtumista sekä löydät oikopolkuja luotettavan tiedon pariin. Tervetuloa mukaan!

Juhlavuoden webinaarit

Huhtikuussa webinaarissa aiheena Palvelutalossa asuvan hyvä arki. Tallennelinkin löydät täältä. Tulossa vielä tänä vuonna MS-tautia sairastavat työelämässä ja kuntoutuspalvelujen tulevaisuus. Myös nuorten omaan Kytkentä-tapahtumaan voi osallistua verkossa.

Juhlavuosi Avaimessa

Avaimessa sukelletaan Neuroliiton historian merkkipaaluihin silminnäkijän näkökulmasta. Lisäksi Avaimen blogissa peilataan näkymää tämän päivän ja tulevaisuuden neuroyhteisöön. Juhlavuoden artikkelit ovat vapaasti luettavissa osoitteessa avainlehti.fi

Juhlavuoden Podcast-sarja

Juhlavuonna Neuroliitto tarjoaa seuraa lepohetkeen tai lenkille podcast-sarjan muodossa. Podcasteissa sairastavat ja läheiset keskustelevat ajankohtaisista teemoista. Podcastit julkaistaan syksyllä!

Palvelutaloasukkaan hyvä arki -webinaari 22.4. - Tallenne julkaistu!

Webinaari on suunnattu sosiaali- ja vammaispalvelujen ammattilaisille sekä terveydenhuoltoalan opiskelijoille. Etkö päässyt mukaan? Tallenne webinaarista on nyt julkaistu, ja se on katsottavissa koko juhlavuoden 2021 ajan.

Katso tallenne

Mukana juhlavuodessa

Juhlavuottamme ovat mukana tukemassa Bristol Myers Squibb, Merck, Novartis ja Roche. Tutustu tukijoihimme täällä!

MS ja työkyvyn tukeminen – också med svensk text

Tiedätkö minkälaisia keinoja löytyy työkyvyn tukemiseen? Animaatio antaa lyhyen yleiskatsauksen työkyvyn tukemisen keinoihin. MS-tauti vaikuttaa sairastuneen työkykyyn eri tavoin. Työkyvyn tukeminen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa on tärkeää. Du kan också hitta animationen ”MS och stöd av arbetsförmågan” med svensk text. Animationen ger en kort överblick över hur arbetsförmågan kan stödas. MS påverkar patientens arbetsförmåga på olika sätt. Det är viktigt att stöda arbetsförmågan i ett tidigt skede.

Katso video YouTubessa

Muista Neuroliiton erilaiset oppaat!

Olemme julkaisseet erilaisia oppaita mm. MS-taudista ja harnes-diagnooseista, oireista ja niiden kanssa pärjäämisestä, työelämästä ja opiskelusta. Oppaat ovat maksutta ladattavissa verkkokaupassamme.

Tutustu oppaisiin

Tieto ja tuki -valikosta apua askarruttaviin asioihin

Nettisivujemme Tieto ja tuki -valikon sivuilta löydät tietoa MS-taudista ja monista harvinaissairauksista, elämästä sairauden kanssa sekä tuesta ja neuvonnasta. Valikosta löydät myös usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen.

Vastausten äärelle tästä

Lisää tapahtumia sinulle tai läheisellesi tapahtumakalenterissa

Järjestämme jokaisena vuonna lukuisia erilaisia verkkoluentoja, tapahtumia ja tietoiskuja. Kaikki tapahtumat löydät tapahtumakalenteristamme täältä.

Tapahtumakalenteriin tästä