Tule mukaan Neuroliiton juhlavuoteen!

Vuonna 1971 perustettu Neuroliitto on ollut sairastavien ja heidän läheistensä tukena jo 50 vuotta. Toiminnan keskiössä on ollut luotettavan tiedon ja asiantuntevien neuvonta-, kuntoutus- ja asumispalvelujen tarjoaminen sekä sairastavien äänitorvena toimiminen. Tätä työtä jatkamme aktiivisesti myös tästä eteenpäin. Juhlavuonna 2021 juhlitaan tiedon merkeissä, muun muassa erilaisten webinaarien, podcastien ja verkkosisältöjen parissa. Tältä sivulta saat kootusti lisätietoa juhlavuoden tapahtumista sekä löydät oikopolkuja luotettavan tiedon pariin. Tervetuloa mukaan!

Juhlavuoden webinaarit

Tulossa vielä webinaari vaikuttavasta moniammatillisesta kuntoutuksesta 25.1.2022. Huhtikuussa järjestetyn Palvelutalossa asuvan hyvä arki -webinaarin tallenne on vuoden 2021 loppuun asti. Katso linkki täältä!

Juhlavuosi Avaimessa

Avaimessa sukelletaan Neuroliiton historian merkkipaaluihin silminnäkijän näkökulmasta. Lisäksi Avaimen blogissa peilataan näkymää tämän päivän ja tulevaisuuden neuroyhteisöön. Juhlavuoden artikkelit ovat vapaasti luettavissa osoitteessa avainlehti.fi

Neuropodi-podcast

Neuropodi-podcastissa puhutaan hankalistakin aiheista. Jaksoissa pureudutaan asiantuntijavieraiden kanssa muun muassa seksuaalisuuteen, pidätyskyvyn ongelmiin ja läheisen jaksamiseen ja kuullaan kokemuksia elävästä elämästä.

Webinaari: Vaikuttava moniammatillinen kuntoutus ti 25.1.

Webinaari on suunnattu ensisijaisesti kuntoutusalan ammattilaisille ja opiskelijoille, mutta on avoin kaikille. Webinaaria voi seurata suorana Neuroliiton YouTube-kanavalla.

Katso ohjelma ja ilmoittaudu

Palvelutaloasukkaan hyvä arki -webinaari – Katso tallenne!

Webinaari on suunnattu sosiaali- ja vammaispalvelujen ammattilaisille sekä terveydenhuoltoalan opiskelijoille. Etkö päässyt mukaan? Tallenne webinaarista on katsottavissa koko juhlavuoden 2021 ajan.

Katso tallenne

Mukana juhlavuodessa

Juhlavuottamme ovat mukana tukemassa Bristol Myers Squibb, Merck, Novartis ja Roche. Tutustu tukijoihimme täällä!

Tuetaan yhdessä sairastavia – osallistu joulukeräykseen!

Anna joululahjaksi yhdenvertaisia harrastusmahdollisuuksia osallistumalla Neuroliiton joulukeräykseen. Keräämme varoja soveltavan liikunnan kurssien järjestämiseksi MS-tautia ja harvinaista neurologista sairautta sairastaville sekä heidän läheisilleen. Tavoitteenamme on tarjota uuden lajin kokeilumahdollisuus jokaisen 25 jäsenyhdistyksemme alueella. Liikunta on tärkeää neurologista sairautta sairastaville. Sopivaa lajia voi olla vaikeaa löytää, jos edellytykset liikkumiseen ovat sairauden vuoksi heikentyneet tai muuttuneet entisestä. Kehitämme yhteistyössä lajiseurojen kanssa sairastaville soveltuvia liikuntamuotoja. Keräyslupa: RA/2020/1444.

Valitse oma tapasi auttaa

Muista Neuroliiton erilaiset oppaat!

Olemme julkaisseet erilaisia oppaita mm. MS-taudista ja harnes-diagnooseista, oireista ja niiden kanssa pärjäämisestä, työelämästä ja opiskelusta. Oppaat ovat maksutta ladattavissa verkkokaupassamme.

Tutustu oppaisiin

Tieto ja tuki -valikosta apua askarruttaviin asioihin

Nettisivujemme Tieto ja tuki -valikon sivuilta löydät tietoa MS-taudista ja monista harvinaissairauksista, elämästä sairauden kanssa sekä tuesta ja neuvonnasta. Valikosta löydät myös usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen.

Vastausten äärelle tästä

Lisää tapahtumia sinulle tai läheisellesi tapahtumakalenterissa

Järjestämme jokaisena vuonna lukuisia erilaisia verkkoluentoja, tapahtumia ja tietoiskuja. Kaikki tapahtumat löydät tapahtumakalenteristamme täältä.

Tapahtumakalenteriin tästä