Tule mukaan Neuroliiton juhlavuoteen!

Vuonna 1971 perustettu Neuroliitto on ollut sairastavien ja heidän läheistensä tukena jo 50 vuotta. Toiminnan keskiössä on ollut luotettavan tiedon ja asiantuntevien neuvonta-, kuntoutus- ja asumispalvelujen tarjoaminen sekä sairastavien äänitorvena toimiminen. Tätä työtä jatkamme aktiivisesti myös tästä eteenpäin. Juhlavuonna 2021 juhlitaan tiedon merkeissä, muun muassa erilaisten webinaarien, podcastien ja verkkosisältöjen parissa. Tältä sivulta saat kootusti lisätietoa juhlavuoden tapahtumista sekä löydät oikopolkuja luotettavan tiedon pariin. Tervetuloa mukaan!

Juhlavuoden webinaarit

Tulossa vielä loppuvuodesta webinaari kuntoutuspalvelujen tulevaisuudesta. Huhtikuussa järjestetyn Palvelutalossa asuvan hyvä arki -webinaarin tallenne on katsottavissa koko vuoden. Katso linkki täältä!

Juhlavuosi Avaimessa

Avaimessa sukelletaan Neuroliiton historian merkkipaaluihin silminnäkijän näkökulmasta. Lisäksi Avaimen blogissa peilataan näkymää tämän päivän ja tulevaisuuden neuroyhteisöön. Juhlavuoden artikkelit ovat vapaasti luettavissa osoitteessa avainlehti.fi

Juhlavuoden Podcast-sarja

Juhlavuonna Neuroliitto tarjoaa seuraa lepohetkeen tai lenkille podcast-sarjan muodossa. Podcasteissa sairastavat ja läheiset keskustelevat ajankohtaisista teemoista. Podcastit julkaistaan loppuvuodesta!

Palvelutaloasukkaan hyvä arki -webinaari – Katso tallenne!

Webinaari on suunnattu sosiaali- ja vammaispalvelujen ammattilaisille sekä terveydenhuoltoalan opiskelijoille. Etkö päässyt mukaan? Tallenne webinaarista on katsottavissa koko juhlavuoden 2021 ajan.

Katso tallenne

Mukana juhlavuodessa

Juhlavuottamme ovat mukana tukemassa Bristol Myers Squibb, Merck, Novartis ja Roche. Tutustu tukijoihimme täällä!

Uusi opas: kognitiiviset oireet työelämässä

Kognitiiviset eli ajattelun ja tiedonkäsittelyn ongelmat ovat näkymättömiä ja usein ulkopuolisen vaikea ymmärtää. Oireita saatetaan sekä vähätellä että liioitella. Työntekijä itse saattaa epäillä työkykyään, ja työyhteisö voi huolestua niiden vaikutuksesta työhön. Kognitiivista suoriutumista voidaan tukea monin keinoin, esimerkiksi tekemällä muutoksia työntekijän ja työpaikan työtapoihin ja -käytöntöihin. Muutokset ovat tarpeen työkyvyn ylläpitämiseksi, ja ne vaikuttavat usein positiivisesti koko työyhteisön jaksamiseen. Opas on tarkoitettu sairastuneille sekä henkilöille, jotka työssään kohtaavat asiakkaita, joilla on kognitiivisia oireita. Voit lukea oppaan maksutta Neuroliiton verkkokaupassa.

Lue opas verkkokaupassa

Muista Neuroliiton erilaiset oppaat!

Olemme julkaisseet erilaisia oppaita mm. MS-taudista ja harnes-diagnooseista, oireista ja niiden kanssa pärjäämisestä, työelämästä ja opiskelusta. Oppaat ovat maksutta ladattavissa verkkokaupassamme.

Tutustu oppaisiin

Tieto ja tuki -valikosta apua askarruttaviin asioihin

Nettisivujemme Tieto ja tuki -valikon sivuilta löydät tietoa MS-taudista ja monista harvinaissairauksista, elämästä sairauden kanssa sekä tuesta ja neuvonnasta. Valikosta löydät myös usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen.

Vastausten äärelle tästä

Lisää tapahtumia sinulle tai läheisellesi tapahtumakalenterissa

Järjestämme jokaisena vuonna lukuisia erilaisia verkkoluentoja, tapahtumia ja tietoiskuja. Kaikki tapahtumat löydät tapahtumakalenteristamme täältä.

Tapahtumakalenteriin tästä