facebook pixel

Vielä ehdit tutustumaan Neuroliiton 2021-juhlavuoden sisältöihin!

Vuonna 1971 perustettu Neuroliitto on ollut sairastavien ja heidän läheistensä tukena jo 50 vuotta. Toiminnan keskiössä on ollut luotettavan tiedon ja asiantuntevien neuvonta-, kuntoutus- ja asumispalvelujen tarjoaminen sekä sairastavien äänitorvena toimiminen. Tätä työtä jatkamme aktiivisesti myös tästä eteenpäin. Juhlavuotta 2021 juhlittiin tiedon merkeissä, muun muassa erilaisten webinaarien, podcastien ja verkkosisältöjen parissa. Tältä sivulta saat kootusti lisätietoa juhlavuoden tapahtumista sekä löydät oikopolkuja luotettavan tiedon pariin.

Neuropodi-podcast

Neuropodi-podcastissa puhutaan hankalistakin aiheista. Jaksoissa pureudutaan asiantuntijavieraiden kanssa muun muassa seksuaalisuuteen, pidätyskyvyn ongelmiin ja läheisen jaksamiseen ja kuullaan kokemuksia elävästä elämästä.

Juhlavuosi Avaimessa

Avaimessa sukelletaan Neuroliiton historian merkkipaaluihin silminnäkijän näkökulmasta. Lisäksi Avaimen blogissa peilataan näkymää tämän päivän ja tulevaisuuden neuroyhteisöön. Juhlavuoden artikkelit ovat vapaasti luettavissa osoitteessa avainlehti.fi

Juhlavuoden webinaarit

Juhlavuoden webinaarien teemoina olivat mm. vaikuttava moniammatillinen kuntoutus, neurologisten harvinaissairauksien lääkehoidot, palvelutalossa asuvan hyvä arki ja tukeminen sekä MS-tautia sairastavat työelämässä. Juhlavuoden viimeinen webinaari järjestettiin tammikuussa 2022.

Tapahtumia Neuroliiton tapahtumakalenterissa

Järjestämme jokaisena vuonna lukuisia erilaisia verkkoluentoja, tapahtumia ja tietoiskuja. Kaikki tapahtumat löydät tapahtumakalenteristamme.

Tapahtumakalenteriin tästä

Muista Neuroliiton erilaiset oppaat!

Olemme julkaisseet erilaisia oppaita mm. MS-taudista ja harnes-diagnooseista, oireista ja niiden kanssa pärjäämisestä, työelämästä ja opiskelusta. Oppaat ovat maksutta ladattavissa verkkokaupassamme.

Tutustu oppaisiin

Tieto ja tuki -valikosta apua askarruttaviin asioihin

Nettisivujemme Tieto ja tuki -valikon sivuilta löydät tietoa MS-taudista ja monista harvinaissairauksista, elämästä sairauden kanssa sekä tuesta ja neuvonnasta. Valikosta löydät myös usein kysyttyjä kysymyksiä vastauksineen.

Vastausten äärelle tästä