Anna tukesi vastasairastuneelle – osallistu keräykseen!

Neuroliitto kerää vuosittain joulun alla varoja, joilla tuetaan sairastuneita ja heidän läheisiään. Tänä vuonna keräyksen tuotto kohdistetaan vastasairastuneille.

Tee lahjoitus klikkaamalla tästä!

Neurologisen sairauden diagnoosin myötä arkeen astuu uusi kumppani, jonka kanssa pitää opetella elämään. Pohdittavaksi tulee paljon uudenlaisia kysymyksiä. Miksi juuri minä? Miten minä selviän? Mistä saan tukea ja tietoa? Voinko jatkaa opinnoissani tai työssäni? Miten tämä vaikuttaa tulevaisuuteeni?

Lahjoituksellasi tietopaketti vastasairastuneelle

Aikaisemmin joulukeräyksen tuotoilla on mm. järjestetty nuorille sairastaville suunnattu Kytkentä-tapahtuma. Tämän vuoden keräystuottojen avulla toteutamme tietopaketin vastasairastuneen tueksi uuden tilanteen edessä. Lahjoitusten avulla haluamme jakaa tietopaketin ensi vuonna jokaiselle diagnoosinsa saavalle sekä hiljattain, alle kolme vuotta sitten sairastuneelle. Vuosittain Suomessa MS-taudin diagnoosin saa noin 400 henkilöä. Harvinainen neurologinen sairaus todetaan arviolta muutamalla kymmenellä henkilöllä.

Kun lahjoitat 10 euroa, lahjoitat samalla tietopaketin yhdelle vastasairastuneelle. Lahjoituksen suuruuden voit kuitenkin valita itse – pienestäkin tuesta on suuri apu!

Vastasairastuneen tietopaketti:

• sisältää muistikirjan, jonka avulla voi pitää omaa oirepäiväkirjaa lääkärikäyntien tueksi
  • sisältää diagnoosista riippuen joko MS-taudista kertovan, vastasairastuneelle suunnatun oppaan tai sairauteen sopeutumisen oppaan
  • samalla vastasairastunut saa tietoa myös Neuroliiton tarjoamista maksuttomista tuki- ja neuvontapalveluista sairastuneelle ja heidän läheisilleen

”Diagnoosin jälkeen oli kasvettava nopeasti aikuiseksi”

Jussi ja Vilma tulivat suomalaisille tutuksi Suomi Love -sarjasta, jossa Vilma kertoi heidän elämästään Jussin saaman MS-taudin diagnoosin kanssa. Elämä oli heittänyt nuorelle parille eteen ison haasteen, josta he ovat päättäneet selvitä yhdessä. Jussi ja Vilma korostavat oikean tiedon ja vertaistuen merkitystä.

”Välillä tulevaisuus pelottaa”

Elinan harvinainen sairaus oli osalle lääkäreistäkin vieras. Ensimmäinen oire oli varpaiden puutuminen. Lääkärit pitivät aluksi oiretta vaarattomana. Elinan terveys heikkeni nopeasti, ja hän joutui teho-osastolle hengityskoneeseen. Diagnoosiksi selvisi harvinainen neurologinen sairaus, monihermojuuritulehdus eli Guillain-Barrén oireyhtymä.

Valitse oma tapasi auttaa!

1. Tee lahjoitus Neuroliiton verkkokaupassa
  2. Soita kätevästi keräyspuhelimeen
    • Lahjoita soittamalla numeroon 0600 9 2622 (10,02 €/puhelu + pvm)
    • Kun soitat keräyspuhelimeen, lahjoituksesi (10,02 €) veloitetaan puhelinlaskussasi
  3. Ryhdy kuukausilahjoittajaksi

Keräyslupa: RA/2018/996 Lupa on voimassa 1.1.2019–31.12.2020 koko maassa Ahvenanmaata lukuun ottamatta.