Maailman MS-päivä

Maailman MS-päivää vietetään vuosittain toukokuun viimeisenä keskiviikkona yli 60 maassa. Tänä vuonna juhlistamme päivää keskiviikkona 30.5. Maailman MS-päivää vietetään tänä vuonna jo kymmenettä kertaa ja tapahtumia löytyy eri puolilta Suomea. Paljon on saatu vuosikymmenessä aikaiseksi, mutta paljon on vielä tehtävää tietoisuuden lisäämiseksi MS-taudista ja sen haasteista.

MS-päivän teemana on tänä vuonna tutkimus. Tänäkin vuonna Maailman MS-päivän sanomaa viedään eteenpäin Kiss Goodbye to MS -kampanjan tukemana. Australiasta Suomeen viime vuonna rantautunut kampanja levittää tietoisuutta MS-taudista ja kerää varoja taudin tutkimukseen. Sosiaalisessa mediassa voit seurata tapahtumia tunnisteella #voitetaanMSyhdessä.

Tule mukaan tapahtumiin keskiviikkona 30.5.!

Paikallisyhdistykset järjestävät Maailman MS-päivänä erilaisia tempauksia Helsingissä, Hämeenlinnassa, Hyrynsalmella, Joensuussa, Jyväskylässä, Kajaanissa, Kuhmossa, Lappeenrannassa, Oulussa, Porvoossa, Riihimäellä, Rovaniemellä, Seinäjoella, Tampereella, Torniossa ja Turussa. Paikallistapahtumat näet täältä.

Mikä on Kiss Goodbye to MS?

Kiss Goodbye to MS -kampanjan periaatteena on rohkaista ihmisiä tekemään omia keräyshaasteitaan. Keräyshaasteen voi tehdä yksityishenkilö, kaveriporukka tai yritys. Suomessa kampanja on käynnissä ympäri vuoden ja siihen voi osallistua kukin omalla tavallaan, joten jos et halua asettaa keräyshaastetta, voit tukea muiden tekemiä haasteita tai kertoa kampanjasta ystävillesi – sinä päätät!

Tutustu kampanjaan ja tule mukaan osoitteessa kissgoodbyetoms.fi

Tule mukaan tapahtumiin!

Maailman MS-päivää tukemassa: