Kulttuuriapuraha 2019

Kulttuuriapurahaa voivat hakea Neuroliiton jäsenyhdistysten potilasjäsenet. Kulttuuriapuraha on tarkoitettu edistämään taidetta tai muuta kulttuuritekoa, jolla jollain tavoin ilmennetään vammaisuuden tai pitkäaikaissairauden kokemusta tai vaikutuksia, ja jolla on tällä perusteella yleisempää merkitystä vammaisten ja pitkäaikaissairaiden ihmisten kannalta.

Apuraha myönnetään taiteesta tai kulttuuriteosta hakijalle vuonna 2019 aiheutuneisiin/aiheutuviin kustannuksiin tositteita vastaan. Tuen jakamisesta päättää liittohallitus. Tuen saajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Hakuaikaa on 10.3.2019 asti.

Kulttuuriapurahahakemus

Tällä hakemuksella hyväksyn, että mikäli apuraha minulle myönnetään, ilmoittamani henkilötiedot voidaan tallettaa liiton ylläpitämään apurahan saajien rekisteriin, ja nimeni voidaan julkaista liiton www-sivuilla ja sosiaalisen median kanavissa. Rekisteristä ei luovuteta tietoja ulkopuolisille.
  • Lyhyt vapaamuotoinen kuvaus taiteesta tai muusta kulttuuriteosta, jonka kustannusten kattamiseen haet apurahaa.
  • 1. Kerro, miten edellä kuvattu työ ilmentää vammaisuuden / pitkäaikaissairauden kokemusta tai vaikutuksia, tai liittyy näihin.
  • 2. Kerro minkälaista yleisempää merkitystä työlläsi on vammaisten / pitkäaikaissairaiden ihmisten kannalta.
  • Jaettava summa on yhteensä enintään 2500 euroa.
  • A. Tekstinäyte (väh. 10 sivua), jos haet apurahaa kirjan kirjoittamiseen tai julkaisemiseen. Jos et vielä pysty lähettämään tekstinäytettä, liitä mukaan synopsis tai muu kuvaus tulevan kirjan sisällöstä. B. Mahdollisimman konkreettinen kuvaus: Mitä – Kenelle – Missä – Milloin, jos haet apurahaa esim. oman taidenäyttelyn pitämiseen, musiikin tekemiseen/esittämiseen, tai teatteriryhmän esiintymisiä varten. C. Voit myös selvittää omia aiempia ansioitasi kyseisellä taiteen tai kulttuurin saralla. Oletko julkaissut jotain aiemmin ja jos olet, niin mitä? Oletko aiemmin pitänyt taidenäyttelyitä ja jos olet, niin millaisia? Oletko opiskellut alaa tai työskennellyt alalla? D. Jokin muu liite. (Tiedoston enimmäiskoko on 2 MB)
    Pudota tiedostot tähän tai
    Sallitut tiedostomuodot: pdf, jpg.