Neuroliitto mukana SuomiAreenalla 15.–19.7. – Seuraa livenä netissä tai tule paikan päälle!

9.7.2019

Neuroliitto on mukana SuomiAreenalla 15.–19. heinäkuuta Porissa. Meidät löydät sekä maanantain keskustelutilaisuudesta Puuvillan kauppakeskuksesta että Kansalaistorilta koko viikon!

Maanantaina 15.7. klo 17.30–18.30 Puuvillan kauppakeskuksen lavalla murretaan osatyökykyisyyden myyttejä. Keskustelun vetäjänä toimii Kultainen Venla -voittaja, Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu juontaja Mikko Kekäläinen. Keskustelijoina ovat Työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) johtaja Tuija Oivo, SuoraTyön toimitusjohtaja Jani Laatikainen, projektisuunnittelija Anette Hagström Vantaan kaupungilta sekä MS-tautia sairastava yrittäjä Krista Saarinen. Tilaisuuden järjestävät Neuroliitto, THL sekä SuoraTyö Oy. Somessa keskustelua voit seurata tunnisteilla #myytinmurtajat #työmyytit

Keskustelutilaisuus striimataan SuomiAreenan nettisivuille, ja voit seurata sitä suorana täältä.

Keskustelutapahtuman löydät Facebookista täältä. Ilmoittaudu mukaan, keskustele aiheesta ja jaa tapahtumaa eteenpäin!

Katso video: Myytti 1 – Osatyökykyinen on tyhmä

Katso video: Myytti 2 – Osatyökykyinen on imagohaitta

Katso video: Myytti 3 – Osatyökykyisestä on hirveästi vaivaa

Kansalaistorilla MS-bussin kera

Neuroliitto on mukana myös Kansalaistorilla  koko viikon yhdessä lääkeyhtiö Rochen kanssa. Kansalaistorille paikalle 58 parkkeeraa koko viikoksi MS-taudin oireita simuloiva kahvila-bussi, jossa kahvikupin ohella tarjoillaan erilaisia tietoiskuja ja mielenkiintoista kaffeseuraa. Myös Aivoturvamiehen voi bongata joka päivä, joten poikkea maksuttomalle kaffelle!

Kaffeseurana Kansalaistorilla:

• ma 15.7. klo 14–15 Neuroliiton puheenjohtaja Ulla-Maj Wideroos ja toimitusjohtaja Helena Ylikylä-Leiva
  • ti 16.7. klo 11–12 Neuroliiton puheenjohtaja Ulla-Maj Wideroos, klo 14–15 Neuroliiton toimitusjohtaja Helena Ylikylä-Leiva
  • ke 17.7. klo 11–12 Neuroliiton työelämäasiantuntija Marju Teinikivi, klo 14–15 MukSut-hankkeen Heidi Sandholm
  • to 18.7. klo 12–14 MS-tautia sairastava, kokemustoimija Liisa Palonen
  • pe 19.7. klo 11–12  Neuroliiton järjestösuunnittelija Maaria Lillberg

Torivartissa aivojumppaa tiistaina

Terveelliset elämäntavat ovat tärkeät aivojen hyvinvoinnin kannalta, mutta lisäksi aivot tarvitsevat sopivaa haastetta. Välillä tänä päivänä haastetta on jo turhankin paljon. Neuroliiton ja Rochen aamujumpassa tarjoillaan aivoille lempeä aamuvetreytys. Vetäjänä toimii Neuroliiton hanketyöntekijä ja työkykykoordinaattori Päivi Saarinen. Mukana menossa tietenkin myös Aivoturvamies. Suuntaa kohti MTV-lavaa tiistaina klo 10 Porin kauppatorille!

Katso koko SuomiAreenan ohjelma: suomiareena.fi/ohjelmapuhujat