Neuroliiton liikunnan sponsorituen saajille kansainvälistä menestystä

15.5.2018

MM-kilpailuihin tähtäävä pararatsastaja Katja Karjalainen tanssitti hevosensa Dr Doolittlen tiistaina 8.5. Mannheimin kolmen tähden kansainvälisten kilpailujen vapaaohjelmassa ylivoimaiseen voittoon. Karjalainen voitti erinomaisin luvuin myös henkilökohtaisen ja joukkueohjelman edellisinä päivinä, kertoo Suomen Ratsastajainliitto.

Lisäksi Suomen Boccia-pelaajat ovat pärjänneet loistavasti Boccian Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa Färsaarilla. Suomesta kilpailuihin osallistui kymmenen pelaajan joukkue, joka saavutti yhdeksän mitalia (6 kultaa, 1 hopean, 2 pronssia). Neuroliiton liikunnan sponsorituen saajat Tuija Sinisalo ja Jorma Naroma palkittiin sekä henkilökohtaisissa kilpailuissa että joukkukilpailuissa.

Neuroliitto myöntää sponsoritukea MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastavien jäsentensä lajiharjoittelun tukemiseen. Tukea voivat hakea Neuroliiton jäsenyhdistyksen potilasjäsenet, jotka osallistuvat SM-, PM-, EM- tai MM- ja Paralympia-tason kilpailuihin.

Liikunnan sponsorituen saajat vuonna 2018