Neuroliitolle tulee neljäs palvelutalo

9.4.2021

Neuroliiton neljännelle palvelutalolle, Maskun Kuntokodille, remontoidaan parhaillaan tiloja Maskun Neurokeskukseen. Kuntokotiin tulee sekä pitkä- että lyhytaikaista palveluasumista vaikeavammaisille neurologista sairautta sairastaville aikuisille. Lisäksi Kuntokodissa järjestetään päivätoimintaa.

Neuroliitolla on ennestään palvelutalot Helsingissä (Merenpisara), Lappeenrannassa (Satakieli) sekä Seinäjoella (Pihapihlaja).

– Neuroliitolla on pitkäaikainen kokemus tehostetun palveluasumisen tuottamisesta. Meillä on Maskussa myös jo valmiiksi erittäin ammattitaitoinen henkilökunta, jolla on paras mahdollinen osaaminen neurologista sairautta sairastavien tarpeista. Näin ollen vielä toiminnan käynnistymisvaiheessa emme tarvitse lisää henkilökuntaa, kun samassa kiinteistössä toimivan Maskun neurologisen kuntoutuskeskuksen henkilöstö hoitaa myös palvelutalon puolta, Neuroliiton toimitusjohtaja Helena Ylikylä-Leiva toteaa.

Kuntokodille remontoidaan neurokeskukseen noin 750 neliön tilat. Asuntoja tulee yhteensä 16, ja lisäksi yhteisiä tiloja. Investoinnin arvo on noin miljoona euroa. Remontin arvioitu valmistuminen on kesäkuussa, ja pitkäaikaisen palveluasumisen arvellaan käynnistyvän viimeistään syksyllä.

– Varsinais-Suomessa on tällä hetkellä erityisesti tarvetta palvelutalolle, joka pystyy tarjoamaan asuntoja sekä osaavaa, jokapäiväistä tukea ja apua neurologista sairautta sairastaville, Helena Ylikylä-Leiva kertoo.