Kerro mielipiteesi rahapelaamisesta Otakantaa-palvelussa

4.11.2021
Kategoriat: Kysely

Sosiaali- ja terveysministeriön tiedote 2.11.2021

Sosiaali- ja terveysministeriössä asetettiin keväällä 2021 virkamiestyöryhmä valmistelemaan rahapelipoliittista ohjelmaa. Työn taustaksi toivotaan nyt kansalaisten näkemyksiä suomalaisesta rahapelaamisesta ja sen aiheuttamien haittojen ehkäisemisestä ja vähentämisestä.

Otakantaa.fi-sivuilla avattuun verkkokyselyyn voi vastata 30.11.2021 saakka. Kyselyn tavoitteena on kartoittaa kansalaisten ajatuksia ja mielipiteitä rahapelaamisesta Suomessa sekä pelaamisen aiheuttamien haittojen ehkäisemisestä. Kyselyssä pyydetään ottamaan kantaa muun muassa rahapelaamiseen suomalaisessa yhteiskunnassa, rahapelitoiminnan järjestämiseen ja valvontaan sekä rahapeliongelmiin liittyviin palveluihin.

Rahapelipoliittinen ohjelma luo suuntaviivat haittoja ehkäisevän ja vähentävän rahapelipolitiikan toteuttamiselle vuoteen 2030. Ohjelma keskittyy ehkäisevään työhön, haittoja ehkäisevään rahapelitoimintaan ja ohjaukseen sekä palveluiden varmistamiseen. Rahapelipoliittisen ohjelman tavoitteena on kääntää rahapeliongelmien määrä laskuun ja vakiinnuttaa haittojen laskeva trendi.

Lisätiedot

Sosiaali- ja terveysministeriön erityisasiantuntija Mari Pajula p. 050 347 3385, etunimi.sukunimi@gov.fi

Lue lisää Rahapelipoliittisesta ohjelmasta (linkki vie STM:n verkkosivustolle)