Hae kulttuuriapurahaa tai liikunnan sponsoritukea!

7.12.2018

Neuroliitto myöntää vuonna 2019 sekä liikunnan sponsoritukea että kulttuuriapurahaa. Molempia tukimuotoja voivat hakea Neuroliiton jäsenyhdistysten MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastavat potilasjäsenet.

Liikunnan sponsoritukea voivat hakea Neuroliiton jäsenyhdistyksen potilasjäsenet, jotka kilpailevat kansallisella tai kansainvälisellä tasolla. Tuki myönnetään tavoitteelliseen valmentautumiseen kansainvälisiin edustustehtäviin. SM-tason kilpailuihin tukea saa, jos osallistuu kisoihin vuoden 2019 aikana. Tuki jaetaan osallistumisen jälkeen. Apuraha myönnetään urheilijan (ei seuran) varsinaisista harjoitus- ja kilpailukuluista syntyneitä tositteita vastaan.

Hakuaikaa on 24.1.2019 asti. Hakulomake ja lisätietoja on saatavilla osoitteessa www.neuroliitto.fi/sponsorituki

Lisätietoja sponsoritukeen liittyen erikoissuunnittelija Riitta Samsténilta,
p. 0400 828 536 tai riitta.samsten@neuroliitto.fi.

Kulttuuriapurahaa voivat hakea Neuroliiton jäsenyhdistysten potilasjäsenet. Kulttuuriapuraha on tarkoitettu edistämään taidetta tai muuta kulttuuritekoa, jolla jollain tavoin ilmennetään vammaisuuden tai pitkäaikaissairauden kokemusta tai vaikutuksia, ja jolla on tällä perusteella yleisempää merkitystä vammaisten ja pitkäaikaissairaiden ihmisten kannalta.

Apuraha myönnetään taiteesta tai kulttuuriteosta hakijalle vuonna 2019 aiheutuneisiin/aiheutuviin kustannuksiin tositteita vastaan. Tuen jakamisesta päättää liittohallitus. Tuen saajille ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Hakuaikaa on 10.3.2019 asti. Hakulomake ja lisätietoja on saatavilla osoitteessa www.neuroliitto.fi/kulttuuriapuraha2019

Lisätietoja apurahaan liittyen voi kysyä Satu Hakamäki-Niskalalta,
satu.hakamaki-niskala@neuroliitto.fi.